ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ НАВЧАЛЬНОЇ САМОЕФЕКТИВНОСТІ СУБ’ЄКТА НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Ключові слова:
навчальна самоефективність, ефективність учіння (навчання), суб’єкт навчальної діяльності, продуктивністьАнотація
Розглянуто психологічні особливості конструкта навчальної самоефективності суб’єкта навчання та його вплив на досягнення особистісно значущих навчальних цілей. Продемонстровано відмінність конструкта від феномену «ефективність суб’єкта навчальної діяльності». Проаналізовано етапи становлення навчальної самоефективності особистості, що відбувається у процесі онтогенезу. Встановлено психологічні механізми функціонування конструкта. Наведено множинність функцій, які він виконує. Визначено внутрішні та зовнішні критерії навчальної самоефективності суб’єкта навчання.
Посилання
Гордеева Т. О. Мотивация учебной деятельности школьников и студентов: структура, механизмы, условия развития: дис. д-р психол. наук: 19.00.07. М., 2013. 444 с.
Машбіц Є. І. Психолого-педагогические проблемы компьютеризации обучения. М.: Педагогика, 1988. 192 с.
Репкин В. В. Развивающее обучение и учебная деятельность. Рига, 1993. 41 с.
Bandura A. Self-efficacy / in V. S. Ramachaudran (Ed.). Encyclopedia of human behavior. New York: Academic Press, 1994. Vol. 4. Р. 71–81.
Flammer A. Developmental analysis of control beliefs / in A. Bandura (Ed.). Self-efficacy in Changing Societies. New York: Cambridge University Press, 1995. Р. 69–113.
Грановская Р. М. Элементы практической психологии: монография. СПб.: Свет, 1997. 608 с.
Lenz E. R., Shartridge-Baggett L. M. Self-efficacy in nursing: research and measurement perspectives. Springer Publishing Company. New York, 2001. 116 р.
Теория социального научения / А. Бандура. СПб.: Евразия, 2000. 320 c.
Леонтьев Д. А. Личностное в личности: личностный потенциал как основа самодетерминации. Ученые записки кафедры общей психологии МГУ им. М. В. Ломоносова / под ред. Б. С. Братуся, Д. А. Леонтьева. М.: Смысл, 2002. Вып. 1 С. 56–65.
Селезньова О. В Самоэффективность как акмеологический инвариант профессионализма кадров управления. Акмеология. 2016. № 1. С. 20–27.
Остапенко І. В. Соціально-психологічні особливості формування рефлексивної компетентності топ-менеджерів: дис. …. канд. психол. наук: 19.00.05. К., 2014. 237 с.
Кузьмина Н. А. Эффективность процесса обучения и учения. Теория и практика общественного развития. 2013. № 12. Т. 1. С. 282–287.