КОМБІНОВАНИЙ СИТУАТИВНИЙ СИМПТОМОКОМПЛЕКС ПЕРЕЖИВАНЬ НЕНОРМАТИВНИХ КРИЗ У ПІДЛІТКІВ ТА ЮНАКІВ
Ключові слова:
комбінований ситуативний симптомокомплекс, симптом, ненормативна криза, переживанняАнотація
Актуалізується проблема з’ясування змісту вікових ненормативних криз у системі підліткового та юнацького віку як необхідна умова попередження формування в особистості асоціальних виявів. Встановлена структура їх комбінованого негативного симптомокомплексу (віртуальне сприймання, брутальні словесні штампи, злісні навмисні вчинки, максимальний зиск, «купипродай», інфантилізм, кримінальні уявлення, «соціальний дебілізм») із власними унікальними системними ознаками та властивостями, можливою асоціальною результативністю та потенційними перспективами свого подолання.
Посилання
Актуальні проблеми психології: Психологія особистості. Психологічна допомога особистості; за ред. С.Д. Максименка, М.В. Папучі. – К., 2010. – Т. 11. – Вип. 3. – Ч. 1. – 510 с.
Актуальні проблеми психології: Психологія особистості. Психологічна допомога особистості; за ред. С.Д. Максименка, М.В. Папучі. – К., 2011. – Т. 11. – Вип. 4. – Ч. 2. – 387 с.
Бех І.Д. 100 ключів виховного успіху / І.Д. Бех // Шкільний світ: Спецвипуск. – 2009. – № 21–23 (485–487). – 151 с.
Кремень В.Г. Філософія людиноцентризму в освітньому просторі / Василь Григорович Кремень. – [2-е вид.]. – К.: Знання України,
– 520 с.
Никоненко Ю.П. Вплив криз на розвиток особистості в юнацькому віці / Ю.П. Никоненко // Актуальні проблеми психології: Психологія особистості. Психологічна допомога особистості; за ред. С.Д. Максименка, М.В. Папучі. – К., 2011. – Т. 11. – Вип. 4. – Ч. 2. – С. 108–118.
Поліщук В.М. Криза 13 років: феноменологія, проблеми / Валерій Миколайович Поліщук. – Суми: Університетська книга, 2006. – 168 с.
Поліщук В.М. Криза 13 років як перехідний період від молодшого шкільного до підліткового віку (дівчатка) / В.М. Поліщук // Практична психологія та соціальна робота. – 2011. – № 4. – С. 11–14.