УМОВИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ НАСТУПНОСТІ У РОБОТІ НАВЧАЛЬНОГО ДОШКІЛЬНОГО ЗАКЛАДУ ТА ШКОЛИ
Ключові слова:
наступність, інтеграція, інклюзія, дактиль, мова жестів, готовність до навчання, освітні заклади різного типу (загально-освітні, спеціальні (компенсуючого типу))Анотація
У статті пропонуються результати дослідження, яке спрямоване на виявлення можливостей підвищення рівня психологічної готовності дітей з порушенням слуху до навчання в освітніх закладах різного типу за умови забезпечення наступності в організації навчально-виховної роботи дошкільного закладу і школи. Автором застосовано результати власного дослідження, яке проводилося серед закладів компенсуючого і загальноосвітнього типу впродовж 2002–2012 рр. у м. Львові та інших областях України.
Посилання
Концепція спеціальної освіти осіб з особливостями психофізичного розвитку в найближчі роки та на перспективу. – К., 2003. – 36 с.
Богуш А. Проблема наступності дошкільної і початкової ланок у навчально-виховному комплексі «Надія» / А. Богуш // Зб. наук. праць: спец. випуск / В. Кузь (гол. ред.) – К.: Наук. світ, 2002. – С.72–75.
Дитина зі світу тиші: на допомогу батькам нечуючої дитини: науково-методичний збірник / уклад. Н. А. Зборовська та ін.; за ред. С. В. Кульбіди. – К.: СПКТБ УТОГ, 2011. – С. 70–93.
Куліш Т. Проблема наступності у роботі дошкільних закладів та початкової школи (за працями Наталії Лубенець) / Т. Куліш. – К.: Рідна школа. – 2004. – № 4. – С. 54–56.
Пантюк Т. Основи корекційної педагогіки: навчальний посібник / Т. Пантюк, О. Невмержицька, М. Пантюк. – 2-ге видання доповнене і перероблене. – Дрогобич: Редакційно-видавничий відділ ДДПУ, 2009. – С.4–52.
Підготовка до школи дітей з особливими потребами в умовах сім’ї / В. І. Бондар, В. І. Берзінь, Л. С. Вавіна та ін.; за ред. В. І. Бондаря, В. В. Засенка. – К.: Наук. світ, 2005. – С. 135–163.
Рєчіцька О. Г. Готовність слабочуючих дошкільників до навчання в школі: навч. посібн. для студ. вищ. навч. закладів / О. Г. Рєчіцька, О. В. Пархаліна. – М.: Гуманіт. вид. центр ВЛАДОС, 2000. – 192 с.