РІВЕНЬ ЯКОСТІ ПРОФЕСІЙНО-ПРАКТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ У ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ: ПРОБЛЕМИ, ШЛЯХИ ПОДОЛАННЯ КОМПЛІКАТИВНИХ ПОЗИЦІЙ
Ключові слова:
освітня політика, професійно-практична підготовка персоналу, концепція, система органів освіти України, дидактикаАнотація
Узагальнено проблемні питання концепції розвитку системи професійно-практичної освіти в Україні як складової національної освіти, подальшого вдосконалення системи підготовки фахівців для партисипації у загальносоціальних та спеціалізованих ланках державного апарату України, приведення іманентних якісних показників якості освіти до стандартів ЄС та реформування комплексу індикативних засобів визначення рівня дидактичної ефективності.
Посилання
Вища освіта України і Болонський процес: навч. посіб. / за ред. В. Г. Кременя. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2004. – С. 171.
Про вищу освіту: закон України від 17.01.2002 р. // Відомості Верховної Ради України. – 2002. – № 20. – Ст. 134.
Каменская E. Обеспечение качества высшего образования: российский опыт в международном контексте / Е. Каменская // Alma Mater («Вестник высшей школы»). – 2001. – № 6. – С. 16; Кісіль М. В. Оцінка якості вищої освіти / М. В. Кісіль // Вища школа України. – 2005. – № 4 (14). – С. 82–87; Похолов Ю. В. Обеспечение и оценка качества высшего образования / Ю. В. Похолов, А. И. Чучалин, С. Б. Могилышский, О. В. Боев // Высшее образование в России. – 2004. – № 2. – С. 12–27.
Communiqué of the Conference of Ministers responsible for Higher Education in Berlin on 19 September 2003. «Realising the European Higher Education Area». [Електронний ресурс]. – Режим доступу: www.bologna-berlin2003.de/pdf
Стандарти та норми забезпечення якості в Європейському просторі вищої освіти // Основні засади розвитку вищої освіти України в контексті Болонського процесу. Документи і матеріали. – Ч. 3. / за ред. С. М. Ніколаєнка. – Тернопіль: Вид-во ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2006. – С. 83–109; Standards and Guidelines for Quality Assurance in the European Higher Education Area. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: www.bologna-bergen2005.no/Docs /00-Main_doc/050221_ENQA_report.pdf
Report to the London conference of ministers on a European Register of Quality Assurance Agencies. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: www.enqa.eu/pubs.lasso
Про невідкладні заходи щодо запровадження зовнішнього незалежного оцінювання та моніторингу якості освіти: постанова Кабінету Міністрів України від 31.12.2005 р. № 1312. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.kmu.gov.ua/kmu/control/uk/cardnpd
Про додаткові заходи щодо підвищення якості освіти в Україні: указ Президента України № 244 від 20 березня 2008 року. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.president.gov.ua/documents/7618.html
Якименко Ю. І. Вдосконалення системи контролю якості вищої технічної освіти та Болонський процес: матеріали Всеукраїнської наради ректорів вищих технічних закладів «Вища технічна освіта України і Болонський процес» / Ю. І. Якименко. – X.: НТУ «ХПІ», 2004. – С. 124–126.
Bologna Process Stocktaking London 2007. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.dfes.gov.uk/londonbologna
Болонський процес. Національний звіт: 2007–2009. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.mon.gov.ua/education/higher/bolpr/zvit_
_ 2007_ukr.doc; Бесчастний В. М. Організаційно-правові форми вирішення проблем запровадження болонських стандартів вищої освіти в Україні / В. М. Бесчастний, О. С. Денисова // Південноукраїнський правничий часопис. – 2008. – № 4. – С. 281–284.
Основні досягнення в системі вищої освіти України 2007–2009. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.mon.gov.ua/education/ higher/bolpr/dosyag_2007_2009_ukr.doc
Віткін Л. М. Місце України у світовій та європейській якості // Стандартизація, сертифікація, якість / Л. М. Віткін. – 2002. – № 3(18). – С. 43–49; Віткін Л. Деякі аспекти впровадження систем менеджменту якості освіти у вузах: матеріали 4-ої щорічної міжнародної конференції [«Розбудова менеджмент-освіти в Україні»], CEUME. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.management.com.ua/be/be024.html.
Повышение качества высшего образования (Обзор проэктов Темпус). – Люксембург: Офис официальных публикаций Европейских сообществ, 2009. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://eacea.ec.europa.eu/tempus/ doc/quality_ru.pdf.
Про вдосконалення системи акредитації як механізму забезпечення якості освіти на рівні вимог міжнародної освітньої спільноти: Рішення Колегії Міністерства освіти і науки України від 2 червня 2005 р. (Протокол № 5/3–6). [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.mon.gov.ua/laws/ 02_06_05_2.doc
Ануфрієв М. І. Становлення, розвиток та основні напрямки удосконалення відомчої багатоступеневої системи підготовки персоналу ОВС / М. І. Ануфрієв // Вісн. Харків. ун-ту внутр. справ. – 1999. – № 9. – С. 16–24.
Паскаль P. Законы природы и бизнеса / Р. Паскаль // Искусство управления. – 2001.
Исикава К. Японские методы управления качеством / К. Исикава; науч. ред. и авт. предисл. A. B. Гличев. – М.: Экономика, 1988. – С. 119–120.
Комплекс нормативних документів для розробки складових системи стандартів вищої освіти: додаток до наказу Міністерства освіти України від 31.07.1998 p. № 285. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: www.mon.gov.ua.
Венедиктов В. С. Організаційно-правові засади проходження служби в органах внутрішніх справ України: наук.-практ. посібник / В. С. Венедиктов, М. І. Іншин. – Х.: Вид-во Нац. ун-ту внутр. справ, 2002. – C. 36.
Про перелік напрямів та спеціальностей, за якими здійснюється підготовка фахівців у вищих навчальних закладах за освітньо-кваліфікаційними рівнями: постанова Kабінету Mіністрів України від 24.05.1997 р. № 507. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: www.zakon.rada.gov.ua