ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНО ЗНАЧУЩИХ ЯКОСТЕЙ СТУДЕНТІВ-ПСИХОЛОГІВ
Ключові слова:
психолог, відповідальність, рефлексивність, самооцінка, професійно значущі якості, діяльність психолога, кваліфікованістьАнотація
Здійснено теоретичний аналіз концептуальних позицій зарубіжних і вітчизняних психологів із проблеми розвитку професійно значущих якостей особистості майбутнього психолога. Обґрунтовано необхідність їх урахування у складанні навчальних планів із підготовки майбутнього психолога. Визначено вплив навчальної мотивації студента на формування професійно важливих якостей та відповідальність психолога, його рефлексивність і самооцінку професійних якостей.
Посилання
Абульханова К. О. Методологічне значення категорії суб’єкта для сучасної психології / К. О. Абульханова-Славська // Людина. Суб’єкт. Вчинок: філософсько-психологічні студії / за заг. ред. В. О. Татенка. – К.: Либідь, 2006. – 359 с.
Бадалова М. В. Профессиональная рефлексия практических психологов: опит изучения / М. В. Бадалова // Практична психологія та соціальна робота. – 2002. – № 4. – С. 28–30.
Деркач А. А. Акмеология: учебное пособие / А. А. Деркач, В. Г. Зазікин. – СПб.: Питер, 2003. – 256 с.
Климов Е. А. О становлении профессионала: приближение к идеалам культуры и сотворение их (психологический взгляд) / Е. А. Климов. – М.: Московский психолого-социальный институт, 2006. – 176 с.
Коломінський Н. Л. Методологічні засади професійної підготовки практичного психолога / Н. Л. Коломінський // Практична психологія та соціальна робота. – № 4. – 2003. – С. 8–12.
Леонтьев А. Н. Современные проблемы обучения и психического развития / А. Н. Леонтьев // Психология в вузе. – 2003. – № 1–2. – С. 232–241.
Маклаков А. Г. Профессиональный психологический отбор персонала. Теории и практика / А. Г. Маклаков. – СПб.: Питер, 2008. – 480 с.
Мартинюк І. А. Динаміка розвитку професійно важливих якостей практичних психологів в умовах вузівської підготовки // Проблеми загальної та педагогічної психології: збірник наукових праць Інституту психології ім. Г. С. Костюка АПН України / І. А. Мартинюк; за ред. С. Д. Максименка. – Т. V, ч. 3. – К., 2003. – С. 185–192.
Пов’якель Н. І. Професійна рефлексія психолога-практика / Н. І. Пов’якель // Практична психологія і соціальна робота. – 1998. – № 6–7. – С. 3–6.
Савчин М. В. Психологія відповідальної поведінки: монографія / Мирослав Васильович Савчин. – Івано-Франківськ: Місто НВ, 2008. – 280 с.
Сергеева О. А. Психолого-педагогические условия развития автономки личности в процессе подготовки студентов-психологов: автореф. дис. на соиск. учен. степени канд. психол. наук: спец. 19.00.13 «Психология развития, акмеология» / О. А. Сергеева. – Астрахань, 2007. – 27 с.
Татенко В. О. Про «егологічний ґенезис» у Е. Гуссерля та проблему суб’єктних перетворень психіки в онтогенезі / В. О. Татенко // Психологія і суспільство. – 2004. – № 4. – С. 13–36.
Титаренко Т. М. Життєві домагання і професійне становлення особистості практичного психолога / Т. М. Титаренко // Практична психологія та соціальна робота. – № 4. – 2003. – С. 15–18.
Чепелєва Н. В. Формування професійної компетентності психолога / Н. В. Чепелєва // Актуальні проблеми психології: Наукові записки інституту психології ім. Г. С. Костюка АПН України; за ред. академіка С. Д. Максименка. – К.: Ніка-Центр, 1999. – Вип. 19. – 286 с.