ЕМПІРИЧНИЙ АНАЛІЗ РЕЗУЛЬТАТІВ УПРОВАДЖЕННЯ ГЕНЕТИЧНО-ПСИХОЛОГІЧНОГО КОМУНІКАТИВНО-РЕФЛЕКСІЙНОГО ТРЕНІНГУ (ГП КРТ)
Ключові слова:
педагогічна взаємодія, оптимізація, тренінг, емпатійність, позитивне ставлення до людей, задоволеність життям, копінг-стратегії, психологічний захистАнотація
Заналізовано результати формувального експерименту щодо впливу генетично-психологічного комунікативно-рефлексійного тренінгу (ГП КРТ) на деякі особливості оптимізації педагогічної взаємодії. Доведено, що реалізація розробленої автором програми ГП КРТ загалом призводить до необхідних цільових змін, які зафіксовані на емпіричному рівні та засвідчують доцільність його задіяння не лише як потужного засобу оптимізації педагогічної взаємодії, а й усієї особистісної психогенези.
Посилання
Андреенкова Н. В. Проблема социализации личности / Н. В. Андреенкова // Социальные исследования. – М., 1970. – Вып. 3. – С. 38–52.
Аргайл М. Психология счастья / М. Аргайл. – М.: Прогресс, 1990. – 336 с.
Вірна Ж. П. Мотиваційно-смислова регуляція у професіоналізації психолога: дис. ... д-ра психол. наук: спец. 19.00.01 / Жанна Петрівна Вірна. – Луцьк, 2004. – 437 с.
Максименко С. Д. Генетическая психология (методологическая рефлексия проблем развития в психологии) / С. Д. Максименко. – М.: Рефлбук; К.: Ваклер, 2000. – 320 с.
Нартова-Бочавер С. К. «Coping behavior» в системе понятий психологии личности / С. К. Нартова-Бочавер // Психологический журнал. – 1997. – Т. 18. – № 5. – С. 20–30.
Секрет І. В. Експериментально-генетичний метод дослідження іншомовного писемного мовлення у старшокласників та студентів / І. В. Секрет // Теоретико-методологічні проблеми генетичної психології: матер. міжнар. наук. конфер., присвяченої 35-річчю наукової та педагогічної діяльності акад. С. Д. Максименка (м. Київ, 17–18 грудня 2001 р.). – Т. 1. – К.: Міленіум, 2002. – С. 256–260.
Селигман М. В поисках счастья. Как получать удовольствие от жизни каждый день / Марк Селигман. – М.: Манн, Иванов и Фербер, 2010. – 318 с.
Субботина Л. Ю. Психология защитного поведения: монография / Л. Ю. Субботина; Яросл. гос. ун-т. – Ярославль: ЯрГУ, 2006. – 220 с.
Чиксентмихайи М. Поток. Психология оптимального переживания / Михай Чиксентмихайи. – М.: Альпина нон-фикшн, 2013. – 464 с.
Щербан Т. Д. Психологічні особливості педагогічної діяльності / Т. Д. Щербан // Проблеми загальної та педагогічної психології: зб. наук. праць Ін-ту психології ім. Г. С. Костюка АПН України / за ред. С. Д. Максименка. – Т. ІІІ. – Ч. 8. – К.: ГНОЗІС, 2001. – С. 249–260.
Юркова М. В. Структура и динамика защитных механизмов личности в процессе ее социализации: автореф. дис. на соискание ученой степ. канд. психол. наук: спец. 19.00.05 «Социальная психология» / М. В. Юркова. – Ярославль, 2000. – 22 с.
Lazarus R. S. Psychological stress and the coping process / R. S. Lazarus. – N.Y.: McGraw-Hill Book, 1966. – 466 p.