ДИНАМІКА СТАНОВЛЕННЯ МОТИВАЦІЇ УЧБОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ
Ключові слова:
мотив, мотивація, учбова діяльність, особистість, учіння, активність, рівень мотивації, чинникАнотація
Розглянуто проблему становлення мотивації учбової діяльності студентів, виокремлено різні рівні її сформованості залежно від учбової активності суб’єкта, наявності внутрішньої/зовнішньої мотивації. Визначено зміст навчальної мотивації та структуру її параметрів. Проаналізовано особливості становлення навчальної мотивації в студентському віці. Досліджено особливості структури та розвитку мотиваційної сфери особистості студента, встановлено характеристики окремих провідних мотивів навчання.
Посилання
Ананьев Б. Г. Человек как предмет познания / Б. Г. Ананьев // Избр. психол. труды: в 2-х т. – Т. 1. – М.: Педагогика, 1980. – С. 16–178.
Асеев В. Г. Возрастная психология / В. Г. Асеев. – Иркутск: Наука, 1989. – 193 с.
Бадмаева Н. Ц. Влияние мотивационного фактора на развитие умственных способностей: монография / Н. Ц. Бадмаева. – Улан-Удэ, 2004. – 186 с.
Божович Л. И. Проблема развития мотивационной сферы ребенка / Л. И. Божович // Изучение мотивации детей и подростков. – М.: Педагогика, 1972. – С. 7–44.
Джидарьян И. А. О месте потребностей, эмоций и чувств в мотивации личности / И. А. Джидарьян // Теоретические проблемы психологии личности. – М., 1974. – С. 148–149.
Дзюбко Л. Мотивація навчальної діяльності як психолого-педагогічна проблема / Л. Дзюбко, Л. Гриценюк // Психолінгвістика: зб. наук. праць ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний ун-т ім. Гри-горія Сковороди». – Переяслав-Хмельницький: ПП «СКД», 2009. – С. 33–43.
Дюжева О. А. Педагогические условия формирования учебной мотивации школьников: автореф. дисс. на соискание ученой степени канд. психол. наук: спец. 13.00.01 «Общая педагогика, история педагогики образования» / О. А. Дюжева. – Кострома, 2010. – 24 с. [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://ksu.edu.ru/index.phpoption=com_content&task=view&id=802 &Itemid=622.
Ильина И. А. Мотивация достижения и индивидуальный стиль деятельности старшеклассников / И. А. Ильина // Ананьевские чтения-2004: материалы научно-практической конференции «Ананьевские чтения-2004» / под ред. Л. А. Цветковой, Г. М. Яковлева. – СПб.: СПбГУ, 2004. – С. 393–394.
Леонтьев А. Н. Деятельность. Сознание. Личность / А. Н. Леонтьев. – М., 1975. – 304 с.
Маркова А. К. Формирование мотивации учения / А. К. Маркова, Т. А. Матис, А. Б. Орлов. – М.: Просвещение, 1990. – 192 с.
Маслоу А. Мотивация и личность / А. Маслоу; пер. с англ. – СПб.: Питер, 2008. – 352 с.
Рогов М. Мотивация учебной и коммерческой деятельности студентов / М. Рогов // Высшее образование в России. – 1998. – № 4. – С. 89–95.
Хекхаузен Х. Мотивация и деятельность: в 2 т. / Х. Хекхаузен; пер. с нем. – Т. 1. – М.: Педагогика, 1986. – 408 с.
Rigby C.S. Beyond the intrinsic-extrinsic dichotomy: Self-determination in motivation and learning / C. S. Rigby, E. L. Deci, B. C. Patrick, R. M. Ryan // Motivation and emotion. – 1992. – Vol. 16. – P. 165–185.