ПРОБЛЕМИ НАВЧАННЯ ОСІБ З ВІДХИЛЕННЯМИ ПСИХІЧНОГО РОЗВИТКУ
Ключові слова:
психічний розвиток, розлади психіки, інклюзивна освіта, соціальний супровід, особливі потребиАнотація
Розглянуто особливості навчання осіб з відхиленнями психічного розвитку в Україні. Доведено, що для успішного навчання осіб, зокрема з порушеннями інтелектуального розвитку, слід широко застосовувати корекційно-відновлювальні методи інклюзивного навчання, що сприятиме соціальній адаптації та формуванню інтересів таких людей. Водночас встановлено, що значну роль виконує соціально-педагогічний супровід, який ґрунтується на нормативно-правових засадах.
Посилання
Коротенко А. Специфіка юридичного захисту психічно хворих / А. Коротенко [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://upa-psychiatry. org.ua/articles/ ZahystPsyhichHvoryh.pdf.
Колупаєва А. А. Діти з особливими потребами та організація їх навчання: навч.-метод. посібник / А. А. Колупаєва. – К.: АТАПОЛ, 2010. – 211 с.
Прядько Л. О. Дидактичні основи навчання дітей з порушеннями інтелектуального розвитку: метод. посібник / Л. О. Прядько, О. О. Фурман. – Суми: РВВ СОІППО, 2015. – С. 137–170.
Лорман Т. Сім стовпів інклюзивної освіти / Т. Лорман // Дефектологія. – 2010. – № 3. – С. 12–18.
Миронова С. Ставлення студентів і педагогів до проблем інклюзивної освіти дітей з порушеннями психофізичного розвитку / С. Миронова // Дефектологія. – 2011. – № 1. – С. 16–22.
Шнайдер В. І. Інклюзивна освіта: теоретико-методологічні, організаційні засади впровадження / В. І. Шнайдер. – К.: Академвидав, 2010. – 288 с.
Ілляшенко Т. Д. Аномальна дитина в школі: навч.-метод. посібник / Т. Д. Іляшенко. – К.: ІСДО, 1995. – 112 с.
Колупаєва А. А. Діти з особливими потребами в загальноосвітньому просторі: початкова ланка. Путівник для педагогів: навч. метод. посібник / А. А. Колупаєва. – К.: «АТАПОЛ», 2010. – С. 172–201.
Сервачак О. Зберігаємо позитив та емоційну рівновагу / О. Сервачак // Психолог. – 2015. – № 11–12 (563–564). – С. 6–8.
Слободянюк Д. П. Взаємозв’язок клініко-психологічних та психо-соціальних чинників в генезі соціальної дезадаптації у молоді / Д. П. Слободянюк // Медицинская психология. – 2015. – Т. 10. – № 1. – С. 26–29.
Слободянюк Д. П. Роль емоційного і соціального інтелекту в ґенезі соціальної дезадаптації у молоді / Д. П. Слободянюк // Медицинская психология. – 2015. – № 2 (38). – Т. 10. – С. 42–48.
Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах: Постанова Кабінету Міністрів від 15 серпня 2011 р. № 872.