СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ МОДЕЛІ ПСИХОЛОГІЧНОГО СУПРОВОДУ РОЗВИТКУ ТА СТАНОВЛЕННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ

Автор(и)

  • Г. М. Лялюк

Ключові слова:

модель психологічного супроводу, професійна ідентичність, професійна рефлексія, професійне мислення, самопізнання, самовизначення, самоактуалізація

Анотація

Проаналізовано соціально-психологічні особливості організації моделі психологічного супроводу професійної ідентичності майбутніх педагогів. Окреслено модель психологічного супроводу становлення та розвитку професійної ідентичності майбутніх педагогів у процесі навчання, що є основною складовою психологічного супроводу особистості в процесі професійної підготовки та має на меті повноцінну реалізацію особистісного соціально-психологічного потенціалу, задоволення потреб майбутнього педагога у його професійній самоактуалізації.

Посилання

Кокун О. М. Психологія професійного становлення сучасного фахівця: монографія / О. М. Кокун. – К.: ДП «Інформ.-аналіт. агенство», 2012. – 200 с.

Березина Т. С. Становление профессиональной идентичности педагога / Т. С. Березина // Педагогическое образование и наука. – 2008. – № 7. – С. 24–27.

Лукіянчук А. М. Модель розвитку професійної ідентичності майбутніх педагогів / А. М. Лукіянчук // Проблеми сучасної психології: збірник наукових праць К-ПНУ імені Івана Огієнка, Інституту психології ім. Г.С. Костюка АПН України; за ред. С. Д. Максименка. – Вип. 7. – К., 2010. – С. 370–380.

Глуханюк Н. С. Психология профессионализации педагога: монография / Н. С. Глуханюк; Рос. гос. проф.-пед. ун-т. – 2-е изд., доп. – Екатеринбург: Изд-во РГППУ, 2005. – 260 с.

Жигинас Н. Этапы формирования профессиональной идентичности педагога / Н. Жигинас // Высшее образование в России. – 2007. – № 8. – С. 121–122.

Шнейдер Л. Б. Профессиональная идентичность: теория, эксперимент, тренинг: учеб. пособие / Л. Б. Шнейдер. – М.; Воронеж, 2004. – С. 354–366.

Павлюк М. М. Розвиток професійної ідентичності педагога як чинник попередження дезадаптації школярів / М. М. Павлюк // Проблеми загальної та педагогічної психології: збірник наукових праць Інституту психології ім. Г. С. Костюка АПН України; за ред. С. Д. Максименка. – Т. XI. – Ч. 6. – К., 2009. – С. 318–327.

Зеер Э. Ф. Психология профессий: учебное пособие для студентов вузов / Э. Ф. Зеер. – 2 изд., перераб., доп. – М.: Деловая книга, 2003. – 336 с.

Иванова Н. Л. Профессиональная идентичность в социально-психологических исследованиях / Н. Л. Иванова // Вопросы психологии. – 2008. – № 1. – С. 89.

Ложкін Г. Професійна ідентичність в контексті маргінальної поведінки суб’єкта / Г. Ложкін, Н. Волянюк // Соціальна психологія. – 2008. – № 3. – С. 123–130.

Поваренков Ю. П. Психологическое содержание профессионального становлення человека / Ю. П. Поваренков – М.: Изд-во УРАО, 2002. – 160 с.

Родыгина У. С. Психологические особенности профессиональной идентичности студентов / У. С. Родыгина // Психологическая наука и образование. – 2007. – № 4. – С. 39–48.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-05