ВПЛИВ СОЦІАЛЬНИХ ОЧІКУВАНЬ СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ НА ПЕРЕЖИВАННЯ ТРИВОГИ В ПЕРІОД ПАНДЕМІЇ COVID-19
DOI:
https://doi.org/10.32782/2311-8458/2022-2-4Ключові слова:
пандемія COVID-19, студентська молодь, соціальні очікування, переживання тривожності, спосіб життя, емоційне здоров’яАнотація
Стаття присвячена проблемі впливу соціальних очікувань на переживання тривоги в період пандемії COVID-19. Констатовано, що психологічне здоров’я студентської молоді піддається впливу зовнішніх чинників і погіршується під впливом пандемії. Визначено суперечності очікувань студентів, які полягають у багатоманітності бажань і прагнень та можливостях їх здійснення. Обґрунтовано, що такі протиріччя призводять до виникнення у студентів тривоги і страхів, які впливають на самооцінку, ставлення до себе і взаємостосунки з оточуючими. Емпірично досліджено особливості переживання тривоги студентської молоді у період пандемії COVID-19. Встановлено зв’язок між травматичним досвідом студентів та проявами страху; між позитивним досвідом минулого і встановленням соціальних контактів; між прагненням студентів отримувати і стилем життя; між бажанням брати відповідальність за своє життя і розумінням міри своєї відповідальності і впливу; визначено, що чим більше студенти вмотивовані на досягнення своїх очікувань і поставлених цілей, тим нижчий рівень переживання ними тривоги, оскільки відсутнє відчуття невідомості, яке найчастіше викликає страх та тривогу. Таким чином, досліджено, що соціальні очікування студентської молоді мають безпосередній вплив на переживання тривоги у період пандемії COVID-19.
Посилання
Артюхова В.В. Особливості психологічного здоров’я курсантів в умовах пандемії СOVID-19. Psychological journal. 2020. № 6(6).
Новикова Л.Б., Акопян А.П., Шарапова К.М. Неврологічні і психічні розлади, асоційовані з COVID-19. Артеріальна гіпертензія. 2020. № 26(3). С. 317–326.
Оцінка стану соматичного та психічного здоров’я студентів вищих учбових закладів при адаптації до учбового процесу / Гончаренко М.С., Пасинок В.Г., Новікова В.Е. та ін. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. 2006. № 3.
Павленко Г.В. Толерантність до невизначеності як ресурс психологічного благополуччя студентів. Актуальні проблеми психології. Том 7. Вип. 47. 2019.
Попович І.С. Психологія соціальних очікувань особистості: методологія, теорія і практика : навч.- метод. посіб. Херсон : Видавництво ХДУ. 2019.
Циганчук Т.В. Динаміка переживання стресу студентами 1–4 курсів ВНЗ. Збірник наукових праць інституту психології ім. Г. С. Костюка НАПНУ. Київ : Книга, 2010.
Шевченко А.В. Соціальні очікування у вимірах психологічного благополуччя. XI. Сіверянські соціально-психологічні читання: зб. наук. праць за матеріалами XI Міжнародної наукової онлайн-конференції (м. Чернігів, 27 лист. 2020 р.). Чернігів : НУ «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка, 2020.
Popovych, I., Kononenko, O., Kononenko, A. (2020). Research of the Relationship between Existential Anxiety and the Sense of Personality’s Existence. Revista Inclusiones Vol: 7 num Especial, 41–59.
The research of the mental states of expecting a victory in men minifootball teams Popovych, I., Blynova, O., Bokshan, H., (…), Piletska, L., Berbentsev, V. 2019. Journal of Physical Education and Sport.
Popovych, I., Zhigarenko, I., Losiyevska, O., Dovbenko, S., Kashyrina, Ye., Shevchenko, R. & Piletska, L. (2020). Research of Achievement Motivation’s Impact on the Career Orientations of Future Managers of Organization. Revista Inclusiones, Vol: 7 num Especial, 247–263.
Shevchenko, R., Kaafarani, A., Aliieva, T., Piletska, L., Radul, I., Klepar, M. & Popovych, I. (2020). Features of the Psychoemotional State of Internally Displaced Families from the War. Zone. Revista Inclusiones, Vol: 7 num Especial, 157–169.