MOTIVATION AND EVALUATIVE COMPONENT OF THE OCCUPATIONAL CHOICE IN THE FUTURE PSYCHOLOGISTS AT THE INITIAL STAGE
Keywords:
career choices, professional choices motives, motivational and evaluative component professional orientation, motivational constructAbstract
The article considers the features of personality development in adolescence, which determine the content characteristics of the professional self. It concentrates on the fact that the basic needs of the individual form incentive component of professional choice. It is stated that motivation and evaluative aspects of career choices in the future psychologists define their professional value orientations, personal constructs and guidelines, as well as the concept of the «Other» as a value in the practice of counseling.
References
Адлер А. Практика и теория индивидуальной психологии: пер. с нем. / А. Адлер. – М.: Фонд «За экономическую грамотность», 1995. – 296 с.
Антонова Н.О. Спрямованість особистості та мотивація професійного становлення студентів психологічного факультету / Н.О. Антонова // Актуальні проблеми психології: зб. наук. праць Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України. – Т. 7. Вип. 19. – К., 2009 – С. 28–31.
Балл Г. Феномен вибору в контексті соціальної поведінки / Г. Балл // Соціальна психологія. – 2005. – № 1 (9). – C. 3–13.
Божович Л.И. Избр. психол. тр.: Проблемы формирования личности / Л.И. Божович. – М.: Междунар. пед. акад., 1995. – 212 с.
Боришевський М. Дорога до себе. Від основ суб’єктності до вершин духовності: монографія / М. Боришевський. – К.: Академвидав, 2010. – 416 с.
Вилюнас В.К. Психологические механизмы мотивации человека / В.К. Вилюнас. – М.: Изд-во МГУ, 1990. – 288 с.
Галузяк В.М. Мотиваційно-ціннісні детермінанти індивідуального стилю педагогічного спілкування: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. психол. наук: спец. 19.00.07 «Педагогічна та вікова психологія» / В.М. Галузяк. – К., 1998. – 17 с.
Костюк Г.С. Навчально-виховний процес і психічний розвиток особистості / за ред. Л.Н. Проколієнко. – К.: Рад. шк., 1989. – 608 с.
Мосол Н.О. Формування особистісної готовності до вибору професії психолога: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. психол. наук: спец. 19.00.07 «Педагогічна та вікова психологія» / Н.О. Мосол. – К., 2009. – 20 с.
Никитина Н.Н. Становление культуры профессионально-личностного самоопределения учителя: монография / Н.Н. Никитина. – М.: Прометей, МПГУ, 2002. – 316 с.
Титаренко Т.М. Життєві домагання і професійне становлення особистості практичного психолога / Т.М. Титаренко // Практична психологія та соціальна робота. – 2003. – № 4. – С. 21–23.
Филипович Е.И. Кризис профессионального выбора студентов-психологов на начальном этапе обучения и условия его преодоления: автореф. дис. на соискание уч. степени канд. психол. наук: 19.00.07 «Педагогическая и возрастная психология» / Е.И. Филипович. – M., 2009. – 22 с.
Чепелева Н.В. Процессы понимания и интерпретации в деятельности практического психолога / Н.В. Чепелева // Практична психологія: теорія, методи, технології. – К.: Ніка-Центр, 1997. – С. 102–108.