A STRUCTURE OF THE ‘I-CONCEPT’ IN THE PERSONALITY OF STUDENTS-PSYCHOLOGISTS IN THE HIGHER EDUCATIONAL ESTABLISHMENTS OF CIVIL SERVICE OF EMERGENCIES OF UKRAINE
Keywords:
the ‘I-concept’, behavioral, emotional and cognitive components, subjective and objective factors, the ‘I-image’Abstract
The article presents the results of the analysis of the ‘I-concept’ in the personality of students-psychologists in the higher educational establishments of Civil Service of Emergencies of Ukraine. The main components and subjective and objective factors which determine it are also pointed out.
References
Ассаджоли Р. Психосинтез: теория и практика / Р. Ассаджоли. – М.: Refl-book, 1994. – 314 с.
Бернс Р. Развитие Я-концепции и воспитание / Р. Бернс. – М.: Прогресс, 1986. – 421 с.
Бытие и сознание. Человек и мир / С. Л. Рубинштейн. – СПб.: Питер, 2003. – 512 с.
Гуменюк О. Є. Психологія Я-концепції / О. Є. Гуменюк. – Т.: Економічна думка, 2002. – С. 3–14.
Джемс У. Психология / под ред. Л. А. Петровской. – М.: Педагогика, 1991. – 386 с.
Интегральная индивидуальность, Я-концепция, личность / под ред. Л. Я. Дорфмана. – М.: Смысл, 2004 – 319 с.
Кон И. С. Открытие «Я» / И. С. Кон. – М.: Политиздат, 1978. – 352 с.
Мерлин В. С. Очерк интегрального исследования индивидуальности / В. С. Мерлин. – М.: Педагогика, 1986. – 254 с.
Роджерс К. Р. Взгляд на психотерапию. Становление человека / К. Р. Роджерс. – М.: Прогресс, Универс, 1994. – 480 с.