THE INFLUENCE OF GENETIC AND PSYCHOLOGICAL COMMUNICATIVE AND REFLEXIVE TRAINING ON THE FORMATION OF VALUABLE CHARACTERISTICS OF OPTIMIZATION OF PEDAGOGICAL INTERACTION
Keywords:
communication, training, pedagogical interaction, teacher, student, positive attitude, tolerance, and life satisfactionAbstract
The article reveals the empirical data about the effectiveness of genetic and psychological communicative and reflexive training on the formation of valuable characteristics in the process of optimization of pedagogical interaction. The results of forming the experiment concern such categories as positive attitude to people, communicative tolerance and life satisfaction.
References
Бойко В. В. Энергия эмоций в общении: взгляд на себя и на других / В. В. Бойко. – М.: Информационно-издательский дом «Филинъ», 1996. – 472 с.
Вачков И. В. Введение в тренинговые технологии / И. В. Вачков // Психологическое сопровождение выбора профессии / под ред. Л. М. Митиной. – М.: Московский психолого-социальный институт, 1998. – С. 66–78.
Дружинин В. Н. Экспериментальная психология / В. Н. Дружинин. – СПб.: «Питер», 2000. – 320 с.
Духновский С. В. Диагностика межличностных отношений / С. В. Духновский. – СПб.: Речь, 2009. – 141 с. (Серия: Психологический практикум).
Максименко С. Д. До проблеми розробки освітньо-кваліфікаційної характеристики сучасного психолога / С. Д. Максименко, Т. Б. Ільїна // Практична психологія та соціальна робота. – 1999. – № 1. – С. 2–6.
Мельникова Н. Н. Диагностика социально-психологической адаптации личности: учебное пособие / Н. Н. Мельникова. – Челябинск: Издательство ЮУрГУ, 2004. – 57 с.