RESEARCH OF SOCIAL ADVERTISING (SCIENTIFIC GROUNDING)

Authors

  • O. H. Uhryn
  • A. D. Volska

Keywords:

advertising, social advertising, orientation values, students

Abstract

Approbation of application is done for the investigation of students’ attitude to the social advertising especially to the particular trends (social advertising of healthy walks of life; healthcare; nature protection; conservation of energy supply; question of regional ecology; law and orderliness of population; patriotism and national consciousness; advertising of social service and other similar institutions). It was mentioned that the application is characterized by high psychometric indices (validity and reliability).
Flight research of social advertising was presented where interconnection of mentioned trends of social advertising and value of students’ orientations was cleared up.

References

Агарков О. А. Cоціальна реклама як інструмент профілактики негативних явищ в українському суспільстві: регіональний аспект / О. А. Агарков [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.ukr-socium.org.ua/Arhiv/ Stati/4%202013/151-160.pdf

Бугайова О. І. Соціальна реклама як особливий жанр / О. І. Бугайова // Культурологія. Філологія. Музикознавство. – 2013. – № 1. – С. 123–128 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/.../ cgiirbis_64.exe?

Досенко А. К. Соціальна реклама і механізми впливу на цільову аудиторію / А. К. Досенко [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.kymu.edu.ua/wsc/toms/09/112-114.pdf

Столипіна Ю. В. Соціальна реклама як фактор формування ціннісних орієнтацій сучасної молоді / Ю. В. Столипіна // Науковий вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Соціологія. Психологія. Педагогіка. – К., 2005. – Вип. 22–23. – С. 15–1.

Published

2023-04-08