THE RESEARCH OF THE FEATURES OF THE MORAL NORMS IN PRESCHOOL AGE
Keywords:
moral norm, moral development, cognitional, emotional, behavioral components of moral norms ,a child of preschool age.Abstract
The features of formed basic components of moral norms (emotional, cognitional and behavioral) in preschool age. Also the results of comparative and cross-correlation analysis of mastering of a moral norm of preschool child are shown on the basis of experimental and control groups.
References
Абульханова-Славская К.А. Деятельность и психология личности / К.А. Абульханова-Славская. – М.: Наука, 1980. – 335 с.
Асеев В.Г. Мотивация поведения и формирование личности / В.Г. Асеев. – М.: Мысль, 1976. – 342 с.
Вилюнас В.К. Психология эмоциональных явлений / В.К. Вилюнас. – М.: Изд-во МГУ, 1976. – 142 с.
Галян О.І. Розвиток моральної свідомості на етапі дошкільного дитинства // Моральна свідомість та самосвідомість особистості: монографія / І.М. Галян; за ред. проф. М.В. Савчина, доц. І.М. Галяна. – Дрогобич, 2009. – 288 с.
Диагностика эмоционально-нравственного развития / [ред. и сост. И.Б. Дерманова]. – СПб.: Речь, 2002. – 176 с. – Серия «Практикум по психодиагностике».
Додонов Б.И. Эмоции как ценность / Б.И. Додонов. – М.: Политиздат, 1987. – 247 с.
Платонов К.К. О системе психологии / К.К.Платонов. – М.: Мысль, 1972. – 235 с.
Савчин М.В. Психологія відповідальної поведінки: монографія / М.В. Савчин. – Ів.-Франківськ: Місто НВ, 2008. – 280 с.
Сидоренко Е.В. Методы математической обработки в психологии / Е.В. Сидоренко. – СПб.: Речь, 2000. – 350 с.
Титаренко Т.М. Нравственное воспитание дошкольников в семье / Т.М.Титаренко. – К.: Рад. шк., 1985. – 95 с.