МОТИВАЦІЙНО-ЦІННІСНИЙ КОМПОНЕНТ ПРОФЕСІЙНОГО ВИБОРУ МАЙБУТНІХ ПСИХОЛОГІВ НА ЕТАПІ ОПТАЦІЇ
Ключові слова:
професійний вибір, мотиви професійного вибору, мотиваційно-ціннісний компонент, спрямування на професію, мотиваційний конструктАнотація
Розглядаються особливості особистісного розвитку в юнацькому віці, які детермінують змістові характеристики професійного самовизначення. Акцентується увага на тому, що базові потреби особистості утворюють спонукальний компонент професійного вибору. Мотиваційно-ціннісний аспект вибору професії у майбутніх психологів визначається їх
професійно-ціннісними орієнтаціями, особистісними конструктами і настановами, а також уявленням про «Іншого» як цінність у практиці надання психологічної допомоги.
Посилання
Адлер А. Практика и теория индивидуальной психологии: пер. с нем. / А. Адлер. – М.: Фонд «За экономическую грамотность», 1995. – 296 с.
Антонова Н.О. Спрямованість особистості та мотивація професійного становлення студентів психологічного факультету / Н.О. Антонова // Актуальні проблеми психології: зб. наук. праць Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України. – Т. 7. Вип. 19. – К., 2009 – С. 28–31.
Балл Г. Феномен вибору в контексті соціальної поведінки / Г. Балл // Соціальна психологія. – 2005. – № 1 (9). – C. 3–13.
Божович Л.И. Избр. психол. тр.: Проблемы формирования личности / Л.И. Божович. – М.: Междунар. пед. акад., 1995. – 212 с.
Боришевський М. Дорога до себе. Від основ суб’єктності до вершин духовності: монографія / М. Боришевський. – К.: Академвидав, 2010. – 416 с.
Вилюнас В.К. Психологические механизмы мотивации человека / В.К. Вилюнас. – М.: Изд-во МГУ, 1990. – 288 с.
Галузяк В.М. Мотиваційно-ціннісні детермінанти індивідуального стилю педагогічного спілкування: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. психол. наук: спец. 19.00.07 «Педагогічна та вікова психологія» / В.М. Галузяк. – К., 1998. – 17 с.
Костюк Г.С. Навчально-виховний процес і психічний розвиток особистості / за ред. Л.Н. Проколієнко. – К.: Рад. шк., 1989. – 608 с.
Мосол Н.О. Формування особистісної готовності до вибору професії психолога: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. психол. наук: спец. 19.00.07 «Педагогічна та вікова психологія» / Н.О. Мосол. – К., 2009. – 20 с.
Никитина Н.Н. Становление культуры профессионально-личностного самоопределения учителя: монография / Н.Н. Никитина. – М.: Прометей, МПГУ, 2002. – 316 с.
Титаренко Т.М. Життєві домагання і професійне становлення особистості практичного психолога / Т.М. Титаренко // Практична психологія та соціальна робота. – 2003. – № 4. – С. 21–23.
Филипович Е.И. Кризис профессионального выбора студентов-психологов на начальном этапе обучения и условия его преодоления: автореф. дис. на соискание уч. степени канд. психол. наук: 19.00.07 «Педагогическая и возрастная психология» / Е.И. Филипович. – M., 2009. – 22 с.
Чепелева Н.В. Процессы понимания и интерпретации в деятельности практического психолога / Н.В. Чепелева // Практична психологія: теорія, методи, технології. – К.: Ніка-Центр, 1997. – С. 102–108.