ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ ПОЗИТИВНОГО СТАВЛЕННЯ БАТЬКІВ ДО ДІТЕЙ З АУТИЗМОМ
Ключові слова:
дитячий аутизм, виховання дітей, корекційно-розвивальна програма, тренінгова робота, терапевтичний процес, індивідуальність дитиниАнотація
Розглянуто основні психолого-педагогічні засади формування позитивного ставлення батьків до дітей з аутизмом. Досліджено особливості поведінки батьків і функціонування сім’ї з аутичною дитиною. Зауважено, що існує низка надзвичайно гострих проблем, пов’язаних із цим порушенням розвитку: діагностика, раннє виявлення аутичних дітей, долучення їх до ефективних корекційно-розвивальних та освітніх програм.
Посилання
Мамайчук И. И. Помощь психолога детям с аутизмом / И. И. Мамайчук. – СПб.: Речь, 2007. – 288 с.
Никольская О. С. Аутичный ребенок. Пути помощи / О. С. Никольская, Е. Р. Баенская, М. М. Либлинг. – М., 2000.
Романчук О. Розлади спектру аутизму / О. Романчук. – Львів, 2009. – С. 77–82.
Синьов В. М. Розумова відсталість як педагогічна проблема: навч. посібник / В. М. Синьов. – К., 2007. – 120 с.
Скрипник Т. В. Феноменологія аутизму / Т. В. Скрипник. – К.: Фенікс, 2010. – 388 с.
Тарасун В. В. Концепція розвитку, навчання і соціалізації дітей з аутизмом: навч. посібник для вищ. навч. закладів / В. В. Тарасун, Г. М. Хворова; за ред. В. В. Тарасун. – К.: Наук. світ, 2004. – 100 с.
Шульженко Д. І. Основи психологічної корекції аутичних порушень у дітей: монографія / Д. І. Шульженко. – К., 2009. – 385 с.
Autyzm i zespół Aspergera. U. Frith (red.). – Warszawa: Wydaw. Lekarskie PZWL, cop. 2005. – 294 s.
Williams T. I. A social skills group for autistic children / T. I. Williams // Journal of Autism and Developmental Disorders. – 1989. – Vol. 19. – Р. 143–155.