ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ ПСИХОЛОГА-КОНСУЛЬТАНТА ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Ключові слова:
особистісно-професійні якості, акме-форми, особистісно-акмеологічний підхід, особистісно-акмеологічна модель готовностіАнотація
Розкриваються особистісно-професійні утворення майбутнього психолога-консультанта відповідно до ідеальної моделі діяльності працівника психологічної служби; обґрунтований особистісно-акмеологічний підхід як психолого-педагогічний принцип підготовки практикуючого психолога до професійної діяльності; на основі вищезазначеного принципу описані особистісно-акмеологічна модель готовності психолога та програма і методика формування компонентів цієї моделі (теоретичний, практичний та особистісний) у процесі підготовки спеціаліста психологічної служби.
Посилання
Акмеология: методология, методы и технологии: материалы научной сессии, посвященной 75-летию члена-корреспондента РАО, Президента МААН Н.В. Кузьминой / [под общей редакцией вице-президента МААН, заслуженного деятеля науки РФ, доктора психологических наук, професора А.А. Деркача]. – М.: РАГС, 1998. – 230 с.
Алешина Ю.Е. Спецпрактикум по социальной психологии: опрос, семейное и индивидуальное консультирование / Ю.Е. Але шина. – М.: Изд-во Моск. ун-та, 1989. – 89 с.
Аминов Н.А. Социально-психологические предпосылки специальных способностей школьных психологов / Н.А. Аминов, М.В. Молоканов // Вопросы психологи. – 1992. – № 1–2. – С. 74–83.
Ананьев Б.Г. Избранные психологические труды / Б.Г. Ананьєв. – М.: Педагогика, 1980. – Т. 1. – 230 с.
Балл Г.О. Види наукової діяльності і предмет практичної психології / Г.О. Балл. – К.: Ніка-центр, 1997. – С. 28–32. – (Практична психологія: теорія, методи, технології).
Богоявленская Д.Б. Пути к творчеству / Д.Б. Богоявленская. – М.: Знание, 1981. – 96 с.
Бондаренко А.Ф. Личностное и профессиональное самоопределение отечественного психолога-практика / А.Ф. Бондаренко // Московский психотерапевтический журнал. – М., 1993. – № 1. – С. 63–76.
Бондаренко А.Ф. Социальная психотерапия личности / А.Ф. Бондаренко. – К.: КГПИИЯ, 1991. – 189 с.
Бондаренко О.Ф. Психологічна допомога особистості / О.Ф. Бондаренко. – Харків: Фоліо, 1996. – 237 с.
Боришевський М.Й. Психологічні механізми розвитку особистості / М.Й. Боришевський // Педагогіка і психологія. – 1996. – № 3. – С. 26–32.
Васьківська С.В. Основи психологічного консультування: навчальний посібник / С.В. Васьківська. – К.: Четверта хвиля, 2004. – 256 с.
Глэддинг С. Психологическое консультирование / С. Глэддинг. – [4-е изд.]. – СПб.: Питер, 2002. – 736 с.
Горностай П.П. Теория и практика психологического консультирования: проблемный поход / П.П. Горностай, С.В. Васьковская. – К.: Наукова думка, 1995. – 128 с.
Кабиш-Рибалка А.В. Стратегії пошуку сенсу життя старшокласниками з різними властивостями особистості / А.В. Кабиш-Рибалка. В.В. Рибалка // Стратегії творчої діяльності: школа В.О. Моляко; за заг. ред. В.О. Моляко. – К.: Освіта України, 2008. – 702 с.
Коттлер Дж. Психотерапевтическое консультирование / Дж. Коттлер, Р. Браун. – СПб.: 2001. – 464 с.
Кулаков С.А. Практикум по супервизии в консультировании и психотерапии / С.А. Кулаков. – СПб.: Речь, 2002. – 236 с.
Панок В.Г. Психоконсультативні стратегії діяльності практичного психолога системи освіти: навч.-метод. посібник / В.Г. Панок, Я.В. Чаплак, Д.Д. Романовська; за наук. ред. В.Г. Панка. – Чернівці: Чернівецький національний університет, 2010. – 232 с.
Пов’якель Н.І. Творчі складові професійної компетентності мислення практичного психолога: особливості прояву та генезис / Н.І. Пов’якель // Психологія у ХХІ столітті: перспективи розвитку: матеріали VI Костюківських читань. – К., 2003. – Т. 3. – С. 52–56.
Рибалка В.В. Методологічні питання наукової психології (Досвід особистісно центрованої систематизації категоріально-поняттєвого апарату): навч.-метод. посібник / В.В. Рибалка. – К.: Ніка-Центр, 2003. – 204 с.
Рибалка В.В. Неперервна професійна освіта: проблеми, пошуки, перспективи: монографія/ В.В. Рибалка; за ред. І.А. Зязюна. – К.: Віпол, 2000. – 626 с.
Роджерс К. Консультирование и психотерапия. Новейшие подходы в области практической работи / К. Роджерс. – М.: ЭКСМО-ПРЕС, 1999. – 421 с.
Роджерс К. Взгляд на психотерапию: Становление человека / К. Роджерс. – М., 1994. – 480 с.
Чаплак Я.В. Концептуальна модель готовності майбутніх психологів-практиків до консультативної роботи зі старшокласниками / Я.В. Чаплак // Науковий вісник Чернівецького університету. Педагогіка і психологія. – Чернівці: Рута, 2010. – Вип. 498–499. – С. 190–195.
Чаплак Я.В. Формування готовності майбутнього психолога до психоконсультативної взаємодії / Я.В. Чаплак // Трансформації сім’ї у сучасному світі: матеріали Міжнародної науково-практичної конференції, 20–21 травня 2010 р. – Чернівці: Книги ХХІ, 2010. – С. 99–100.