ОПТИМІЗАЦІЯ ЯК КАТЕГОРІЯ В ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІЙ ТЕОРІЇ
Ключові слова:
оптимізація навчання, навчально-виховний процес, психолого-педагогічні умови, педагог, ефективність навчанняАнотація
Розкрито категорію оптимізації у психолого-педагогічній літературі, обґрунтовано її значення для навчально-виховного процесу та подано авторське розуміння поняття оптимізації. Виокремлено систему психолого-педагогічних умов для здійснення процесу оптимізації навчання, серед яких форми, методи, прийоми, засоби навчання, постійне і глибоке вивчення психологічних особливостей особистості студента, дотримання принципу наукової організації праці і студента, і викладача та ін.
Посилання
Бабанский Ю.К. Проблемы повышения эффективности педагогических исследований / Ю.К. Бабанский. – М.: Педагогика, 1982. – 192 с.
Навчальний процес у вищій педагогічній школі: навч. посіб. / О.Г. Мороз, В.О. Сластьонін, Н.І. Філіпенко, П.М. Гусак, В.І. Юрченко, О.С. Падалка, М.М. Фоменко, М.В. Молочко, С.М. Яшанов; ред.: О.Г. Мороз; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова, Ін-т вищ. освіти АПН України. – К., 2001. – 338 с.
Казанская В.Г. Общение учителя с учениками в обучении. – СПб., 1996. – 136 с.
Леонтьев А.А. Педагогическое общение / А.А. Леонтьев. – М.: Политиздат, 1979. – 48 с.
Лисина М.И. Проблемы онтогенеза общения / М.И. Лисина. – М.: Педагогика, 1986. – 144 с.
Ляудис В.Я. Структура продуктивного ученого взаимодействия / В.Я. Ляудис // Хрестоматия по педагоги. психологи: учеб. пособ. – М.: Международ. педагог. академія, 1995. – С. 44–59.
Макаренко А.С. Педагогическая поэма / А.С. Макаренко; сост., вступ. ст., примеч., пояснения С. Невская. – М.: ИТРК, 2003. – 736 с.
Максименко С.Д. Психологія в соціальній та педагогічній практиці: методологія, методи, програми, процедури / С.Д. Максименко. – К., 1998. – 420 с.
Общение и оптимизация совместной деятельности / Г.М. Андреева, Я. Янойшек, А.И. Донцов и др. – М., 1987. – 301 с.
Талызина Н.Ф. Управление процессом усвоения знаний / Н.Ф. Талызина. – М., 1975. – 343 с.
Цукерман Г.А. Виды общения в обучении / Г.А. Цукерман. – Томск: Пеленг, 1993. – 270 с.