ВЗАЄМОЗВ’ЯЗОК РІВНЯ НАВЧАЛЬНОЇ УСПІШНОСТІ ТА ЧАСОВОЇ ПЕРСПЕКТИВИ СТУДЕНТІВ НЕМОВНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ
Ключові слова:
навчальна успішність, мотиваційна індукція, мотиваційні об’єкти, внутрішня мотивація, уникнення невдач, часова перспективаАнотація
Досліджено структурно-змістові характеристики часової перспективи студентської молоді. Встановлено, що у більш успішних респондентів є істотне переважання цілей саморозвитку, більшої кількості планів на майбутнє, які стосуються життя загалом, нижчий рівень обтяженості навчанням і менша кількість прагнень завершити навчання. Доведено, що показники успішності вивчення студентами англійської мови пов’язані з наявністю внутрішньої мотивації її вивчення та відсутністю мотивації уникнення невдачі.
Посилання
Маслоу А. Мотивация и личность / А. Маслоу; пер. с англ. – СПб.: Питер, 2008. – 352 с.
Ананьев Б. Г. Человек как предмет познания / Б. Г. Ананьев. – СПб.: Питер, 2002. – 288 с.
Асеев В. Г. Мотивация поведения и формирование личности / В. Г. Асеев. – М.: Мысль, 1976. – 157 с.
Божович Л. И. Проблема развития мотивационной сферы ребенка / Л. И. Божович // Изучение мотивации поведения детей и подростков. – М.: Педагогика, 1972. – С. 7–44.
Дзюбко Л. Мотивація навчальної діяльності як психолого-педагогічна проблема / Л. Дзюбко, Л. Гриценюк // Психолінгвістика: збірник наукових праць ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди». – Переяслав-Хмельницький: ПП «СКД», 2009. – С. 33–43.
Леонтьев А. Н. Деятельность. Сознание. Личность / А. Н. Леонтьев // Избранные психологические произведения: в 2-х т. – М.: Педагогика, 1983. – Т. 2. – 328 с.
Маркова А. К. Формирование мотивации учения: кн. для учителя / А. К. Маркова, Т. А. Матис, А. Б. Орлов. – М.: Просвещение, 1990. – 192 с.
Маркова А. К. Формирование мотивации учения в школьном возрасте: пособие для учителя / А. К. Маркова. – М.: Просвещение, 1983. – 96 с.
Хекхаузен X. Мотивация и деятельность / X. Хекхаузен; пер. с нем. – В 2 т. – М.: Педагогика, 1986. – Т. 1. – 408 с.
Талызина Н. Ф. Формирование познавательной деятельности учащихся: книга для учителя / Н. Ф. Талызина. – М.: Просвещение, 1988. – 173 с.
Ильин Е. П. Мотивация и мотивы / Е. П. Ильин. – СПб.: Питер, 2000. – 512 с.
Скороходова Н. М. Мотивация как система стимулов / Н. М. Скороходова // Сельская школа. – 2004. – № 1. – С. 101–106.
Рябикина И. В. Структурная организация временной перспективы старшеклассников с разным уровнем учебной успешности: автореф. дисс. на соиск. учен. степени канд. психол. наук: 19.00.07 «Педагогическая психология» / И. В. Рябикина. – СПб., 2007. – 20 с. [Электорнный ресурс]. – Режим доступа: http://www.scholar.ru/speciality.php?page=2&spec_id=3.