EDUCATIONAL AND ADAPTATION STRATEGIES OF THE RUSSIAN-SPEAKING HABITANTS OF UKRAINE

Authors

  • V.V. Myalenko

Keywords:

education, values of education, language, adaptation.

Abstract

The results of all-Ukrainian research of social-psychological factors of integration of the Russian-speaking community in the modern Ukrainian society are analyzed in the article. The influence of education on the process of integration stipulates the choice of certain educational and adaptation strategies.

References

Аялон Х. Реформы в области образования и социальное неравенство в Израиле: переосмысление гипотезы «максимально удерживаемого неравенства» / Х. Аялон, Й. Шавит // Социология образования. – 2004. – № 12. – С. 16–18.

Тюрюканова Е.В. Ориентации детей мигрантов на получение высшего образования / Е.В. Тюрюканова, Л.И. Леденева // СОЦИС. – 2005. – № 4. – С. 94–100.

Оксамитна О. Соціально-класові засади освітньої нерівності в Україні / О. Оксамитна // Соціологія: теорія, методи, маркетинг. – 2006. – № 3. – С. 116–136.

Іващенко О. Зайнятість і професійна освіта: до питання взаємовідповідності / О. Іващенко // Українське суспільство 1992– 2006: соціологічний моніторинг ІС НАНУ. – К., 2006. – С. 47–55.

Малиш Л.О. Сучасна вища освіта як джерело маргінальних ситуацій / Л.О. Малиш // Наукові записки. Соціологічні науки. – 2006. – Т. 58. – С. 65–69.

Інтерв’ю з Оленою Злобіною / У нас існує проблема запиту на моральність. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://dialogs.org.ua/ua/dialog.php?id=68&op_id=1164.

Крихельс С. Польза от высшего образования / С. Крихельс // Социология образования. – 2006. – № 1. – С. 27–29.

Паніна Н. Українське суспільство 1992–2006: соціологічний моніторинг ІС НАНУ / Н. Паніна. – К., 2006. – 93 с.

Published

2023-03-15