SOCIAL-PSYCHOLOGICAL DETERMINANTS OF THE FORMATION OF THE COMMUNICATIVE COMPETENCE OF STUDENTS WITH LOWER MENTAL DEVELOPMENT
Keywords:
communicative competence, communicative activities, students with low intellectual development, psychological determinants, psychophysiological determinants, social determinantsAbstract
The article deals with the actuality of the development of communicative skills and communicative competence forming of students with lower mental development, the of analyzes the scientific approaches to the study of communicative competence, which the author sees as the result of the communicative activities, also highlighted the psychological, physiological and social determinants of forming communicative competence of students with lower mental development and analyzes its contents,, outlines the direction of optimizing the formation of communicative competence in this category of students.
References
Гончар Т.І. Комунікативна компетентність: суть, структура, розвиток / Т.І. Гончар [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.knukim.edu.ua/articles_gonchar.htm
Кобзар Т.Л. Комунікативна компетентність: психологічний підхід до проблеми / Т.Л. Кобзар [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://eprints.zu.edu.ua/375/2/C1B26889.pdf
Корець О.М. У пошуках шляхів формування комунікативної компетентності дітей старшого дошкільного віку (на матеріалі іноземної мови) / О.М. Корець [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.ukrdeti.com/2005/1_a6_2005.html
Матвєєва М.П. Психологія розумово відсталої дитини / М.П. Матвєєва, В.М. Синьов, О.П. Хохліна. – К.: Знання, 2008. – 359 с.
Наконечная О.В. Психологические детерминанты конфликтности подростков / О.В. Наконечная, Г.А. Шевчук, А.С. Шевчук [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://student.km.ru/ref_ show_frame.asp