INNOVATION PROCESS IN PROFESSIONAL LINGUISTIC COMPETENCE
Keywords:
professional competence, modern information technologies, pedagogical theoryAbstract
The article is dedicated to the problem of future teachers professional competence formation by means of modern information technologies. The problem of future teachers professional competence formation in pedagogical theory and practice was clarified; thereupon the essence, the structure and the contents of the professional competence are revealed.
References
Арановская И. Подготовка специалиста как социокультурная проблема / И. Арановская // Высш. образование в России. – 2002. – № 4. – С. 117–121.
Браже Т. Г. Из опыта развития общей культуры учителя / Т. Г. Браже // Педагогика. – 1993. – № 5. – С. 3–19.
Гершунский Б. С. Философия образования для XXI века: в поисках практикоориентированных образовательных концепций / Б. С. Гершунский. – М.: Совершенство, 1998. – 608 с.
Латышев Л. K. Технология перевода / Л. К. Латышев. – М.: НВИ-Тезаурус, 2000. – 280 с.
Леонтьев A. A. Психология общения: пособие для преподавателей / A. A. Леонтьев. – М.: Смысл, 1997. – 365 с.
Маркова А. К. Психология труда учителя: кн. для учителя / А. К. Маркова. – М.: Просвещение, 1993. – 192 с.
Миньяр-Белоручев Р. К. Методический справочник. Толковый словарь терминов методики обучения иностранным языкам / Р. К. Миньяр-Белоручев. – М.: Стелла, 1996. – 144 с.
Павлютенков Е. М. Профессиональное становление будущего учителя / E. М. Павлютенков // Педагогика. – 1990. – № 11. – С. 64–69.
Фрузин И. Д. Компетентностный подход как естественный этап обновления содержания образования / И. Д. Фрумин // Педагогика развития: ключевые компетентности и их становление: материалы 9-ой науч.-практ. конф. – Красноярск: Краснояр. гос. ун-т, 2003. – 322 с.
Шишов С. Е. Мониторинг качества образования в школе / С. Е. Шишов, В. А. Кальней. – М.: Пед. с-во России, 1999. – 320 с.