PSYCHOCORRECTION OF BARRIERS IN STUDENTS` COMMUNICATION AND RELATIONS WITH METHOD OF “SYMBOLDRAMA” DURING OPTIONAL EMPLOYMENTS

Authors

  • I.I. Snyadanko

Keywords:

maturity, states of a personality, psycho-correctional method of “symboldrama”, character, motive.

Abstract

The article deals with the issue of applying the psycho-correctional method of “symboldrama” while working with the students in a group on the optional lessons with the aim of changing different states of “ego” and overcoming the obstacles in communication. Its efficiency in work aimed at realizing by the students different states of their personal “ego”, namely: “I am a child”, “I am a grown up”, “I am father (mother)” is analyzed.

References

Ананьев Б.Г. Человек как предмет познания / Б.Г. Ананьев. – СПб.: Питер, 2001. – 288 с.

Берн Э. Игры, в которые играют люди. Психология человеческих взаимоотношений. Психология человеческой судьбы / Э. Берн. – СПб.: Лениздат, 1992. – 400 с.

Орбан-Лембрик Л.Е. Навчальний посібник / Л.Е. Орбан- Лембрик. – К.: Академвидав, 2003. – 567 c.

Обухов Я.Л. Основи символдрами. Вступ до основного ступеня / Я.Л. Обухов. – К.: Главник, 2007. – 112 с.

Символдрама / В.А. Поликарпова, Е.К. Агеенкова, Т.Б. Василец, И.Е. Винов / под ред. Я.Л. Обухова. – Минск: Европейский гуманитарный ун-т, 2001. – 416 с.

Яценко Т.С. Психологічні основи групової психокорекції: навч. посібник / Т.С. Яценко. – К.: Либідь, 1996. – 264 с.

Published

2023-03-16