ECONOMIC THINKING IN THE DESIGN OF PROFESSIONAL DEVELOPMENT MANAGER
Keywords:
economic thinking, professional development, planning professional development manager, psychological training, the criteria of professionalism, levels of professionalism managerAbstract
The article is devoted to the role of economic thinking in the design of professional development manager. The author of the systematic theoretical concepts and approaches in determining economic thinking and professionalism manager, a program of pilot training process of designing a professional co-master teacher and student intern, studied the dynamics of functional and psychological mechanisms of effective professional development of future leaders in an experimental educational process.
The role of economic thinking in the implementation design becoming a professional manager is determined by the value that is professionalism in the public and individual existence of the subject. With professionalism associated human capacity in the selected case, self-realization of creative possibilities, the quality of life in general. In the studies of the conceptual and methodological position design principles of the educational process of training managers; expanded and supplemented thematically and terminology that reveals the essence of professional activity manager, features professional practice basic types of activity in the professional reality. On a practical level, the necessity of implementing a high school preparation process of developing forms of professional teacher and student collaboration in the formation of professional managers. Results of the study are important for solving general methodological issues and psychological training managers; research findings and materials can be used in lectures, seminars and in workshops; methodical forms of organization of educational process provides the possibility of individual trajectory of the student improve their own professionalism.
References
Боришевський М. Національна самосвідомість у громадянському становленні особистості / М. Боришевський. – К., 2000. – 76 с.
Васянович Г. П. Педагогічна етика: навчально-методичний посібник / Г. П. Васянович. – Львів: Норма, 2005. – 344 с.
Жигайло Н. І. Психологія духовного становлення особистості майбутнього фахівця: монографія / Н. І. Жигайло. – Львів: Видавничий центр Львівського національного університету імені Івана Франка, 2008. – 336 с.
Жигайло Н. І. Комунікативний менеджмент: навчальний посібник / Н. І. Жигайло. – Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2012. – 368 с.
Максименко С. Д. Основи генетичної психології / С. Д. Максименко. – К.: НПУ Перспектива, 1998. – 543 с.
Максименко С. Д. Генеза здійснення особистості: монографія / С. Д. Максименко. – К.: КММ, 2006. – 255 с.
Москалець В. П. Психологія релігії: посібник / В. П. Москалець. – К.: Академвидав, 2004. – 240 с.
Савчин М. В. Духовний потенціал людини: монографія / М. В. Савчин. – Івано-Франківськ, 2001. – 202 c.
Хоронжий А. Г. Психологія управління: курс лекцій / А. Г. Хоронжий. – Львів, 2005. – 118 с.
Яцура В. В. Менеджмент: навчальний посібник / В. В. Яцура, О. П. Жук. – Львів: Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, 2008. – 444 с.