ДОСЛІДЖЕННЯ ГОТОВНОСТІ ДО САМООСВІТИ ЯК ЧИННИКА ПРОФЕСІЙНОЇ САМОРЕАЛІЗАЦІЇ ФАХІВЦІВ ІЗ ПОЖЕЖНОЇ БЕЗПЕКИ
DOI:
https://doi.org/10.32782/2311-8458/2022-1-7Ключові слова:
мотивація, професійна самореалізація, самоосвіта, фахівці з пожежної безпекиАнотація
У статті розглядається готовність до самоосвіти як чинник професійної самореалізації фахівців із пожежної безпеки. У роботі теоретично обґрунтовано та емпірично визначено взаємозв’язок готовності до самоосвіти як чинника професійної самореалізації майбутніх рятувальників. Підібрано й проведено низку методик, спрямованих на дослідження мотиваційного профілю особистості, готовності до самоосвіти, визначення типу та рівня професійної самореалізації мотиваційного профілю особистості. Проаналізовано й описано результати емпіричного дослідження. Для встановлення взаємозв’язку досліджуваних параметрів було здійснено кореляційний аналіз за допомогою програми математичної статистики SPSS v. 20. Виявлено, що у фахівців із пожежної безпеки високий рівень готовності до самоосвіти має позитивні зв’язки з такими показниками, як успішна професійна самореалізація, прогнозовано успішна професійна самореалізація, романтична професійна самореалізація, асертивні дії, пошук соціальної підтримки, встановлення соціального контакту, потреба у високій заробітній платні, необхідність ставити складні цілі й досягати їх. Середній рівень готовності до самоосвіти позитивно корелює з прогнозовано успішною професійною самореалізацією, формальним виконанням діяльності, встановленням соціального контакту, уникненням, потребою у визнанні з боку інших людей, потребою в затребуваності. Низький рівень готовності до самоосвіти має позитивні зв’язки з такими показниками, як імпульсивні дії, маніпулятивні дії, потреба в керуванні іншими, дратівливість.
Посилання
Бурлука О. Формування готовності до самоосвіти особистості в умовах сучасного освітнього процесу. Вісник Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди. Серія «Філософія». 2015. № 45. Т. 2. С. 151–157.
Коваль М., Коваль І. Основні принципи професійної підготовки майбутніх рятувальників. Військова освіта. 2021. № 2(44). С. 100–107.
Ковальчук З. Модель реалізації психологічного супроводу позашкільної освіти. Вісник Львівського державного університету внутрішніх справ. Серія психологічна. 2018. Вип. 1. С. 43–52.
Медведовська Т. Самоосвіта студентів вищих технічних навчальних закладів в процесі підготовки майбутніх фахівців на сучасному етапі. Економічний вісник Національного гірничого університету. 2013. № 4. С. 160–165.
Vavryniv O. Empirical study of the professional empathy of future rescuers. Insight: the psychological dimensions of society. 2020. № 4. P. 57–71. DOI: 10.32999/2663-970X/2020-4-4.
Dynamics of Successful Formation of Professional Identity of Future Psychologists in Higher Education Institutions / O. Zaverukha, I. Popovych, Y. Karpenko, O. Kozmenko, O. Stelmakh, O. Borysenko, I. Hulias, Z. Kovalchuk. Revista Românească pentru Educaţie Multidimensională. 2022. Vol. 14. Iss. 1. P. 139–157. DOI: 10.18662/rrem/14.1/511.
Research of content parameters of the professional self-realization of future fire safety specialists / R. Yaremko, O. Vavryniv, A. Tsiupryk, L. Perelygina, I. Koval. Amazonia Investiga. 2022. Vol. 11. № 53. P. 288–297. DOI: 10.34069/AI/2022.53.05.28.