ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ОСНОВИ САМОКОНТРОЛЮ І ЙОГО ФОРМУВАННЯ В ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ
Ключові слова:
самоконтроль, компетентність навчання, психолого- педагогічна концепція, продуктивна освітня діяльність, рівні формування самоконтролю.Анотація
Розглянуто проблему формування навички самоконтролю у студентів, які вивчають іноземні мови. Проаналізовано психолого-педагогічні засади самоконтролю; визначено механізми та чинники, що сприяють його розвитку; зроблено висновок про необхідність розробки сучасної багаторівневої методики навчання самоконтролю. Зазначено, що володіння обʼєктивним методом планомірного формування самоконтролю дає змогу здобувачеві вищої освіти самостійно визначити конкретні цілі навчальної діяльності, оцінити свої дії і, якщо вони помилкові, виправити їх.
Посилання
Выготский Л. С. История развития высших психических функций: собр. соч. М.: Педагогика, 1983. Т. 3. 386 с.
Гальперин П. Я. Введение в психологию. М.: МГУ, 1976. 147 с.
Салистра И. Д. Очерки методов обучения иностранным языкам. Система упражнений и система занятий. М.: Высшая школа, 1966. 252 с.
Зимняя И. А., Китросская И. И., Мичурина К. А. Самоконтроль как компонент речевой деятельности и уровни его становления. Общая методика обучения иностранным языкам / ред. И. Л. Бим. М.: Рус. яз., 1991. С. 144–153.
Барановская Т. А. Формирование самоконтроля как механизма регуляции учебной деятельности. Психология студента как субъекта учебной деятельности: сб. науч. тр. М., 1989. № 327. С. 119–127.
Чуєнко В. Л. Самоконтроль у навчанні іноземної мови. Наукові праці Чорноморського державного університету імені Петра Могили комплексу «Києво-Могилянська академія». Серія: Педагогіка. 2011. Т. 158. Вип. 146. С. 105–109.
Методика навчання іноземних мов і культур: теорія і практика: підручник для студ. класичних, педагогічних і лінгвістичних університетів / О. Б. Бігич, Н. Ф. Бориско, Г. Е. Борецька та ін. / за заг. ред. С. Ю. Ніколаєвої. К.: Ленвіт, 2013. 590 с.
Коряковцева Н. Ф. Современная методика организации самостоятельной работы изучающих иностранный язык: пособие для учителей. М.: АРКТИ, 2002. 175 с.
Поляков О. Г. Самоконтроль в обучении английскому языку. Иностранные языки в школе. 2005. № 7. C. 48–52.