ТЕНДЕНЦІЇ СОЦІОМОРАЛЬНОГО РОЗВИТКУ ОСОБИСТОСТІ

Автор(и)

  • О.І. Галян

Ключові слова:

виховання, виховна технологія, особистісний розвиток, етапи морального розвитку, стадії розвитку моральності, зовнішній і внутрішній прояв моральності, соціоморальність особистості

Анотація

Розкривається багатоаспектість процесу виховання та пов’язаного з ним питання розробки виховних технологій. Акцентується на необхідності врахування у цьому процесі особливостей особистісного становлення вихованців та їх морального розвитку. Аналізуються підходи до розуміння стадій та етапів морального розвитку особистості в онтогенезі. Вказується на деяку невідповідність послідовності виникнення запропонованих науковцями стадій моральності і реальних особливостей становлення моральної свідомості особистості (зокрема повернення на нижчі стадії розвитку).

Посилання

Балл Г.О. Актуальні методологічні питання дослідження моралі і моральної поведінки / Г.О. Балл // Соціальна психологія. Спецвипуск. – 2007. – Вересень [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.politik.org.ua.

Бех І.Д. Наукові засади створення особистісно орієнтованих виховних технологій / І.Д. Бех // Початкова школа. – 1997. – № 9. – С. 4–8.

Джиббс Д. Моральная зрелость: диагностика развития социоморальной рефлексии / Д. Джиббс, К. Бесинджер, Д. Фуллер // Развитие личности. – 1998. – № 2. – С. 109–126.

Карпенчук Г.С. Теорія і методика виховання: навч. посібник / Г.С. Карпенчук. – К.: Вища шк., 1997. – 304 с.

Платонов К.К. Структура и развитие личности / К.К. Платонов. – М.: Наука, 1986. – С. 420.

Психологічні особливості ефективності виховних технологій: монографія /за ред. М. Савчина. – Дрогобич: Коло, 2005. – 184 с.

Психологія самоактивності учнів у виховному процесі / за заг. ред. М.Й. Боришевського. – К.: ІЗИН, 1998. – 192 с.

Фельдштейн Д.И. Психологические закономерности социального развития личности в онтогенезе / Д.И. Фельдштейн // Вопросы психологии. – 1985. – № 6. – С. 26–37.

Яценко Т.С. Активная соціально-психологическая подготовка учителя к общению с учащимися / Т.С. Яценко. – К.: Освіта, 1993. – 208 с.

Erikson E.H. Identity. Youth and Crisis / E.H. Erikson. – New York, 1968. – 336 p.

Piaget J. The moral judgment of the child / J. Piaget. – New York: Free Press, 1932. – P. 55, 60, 66–67.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-14