ЗДОРОВ’ЯЗБЕРІГАЮЧІ ТЕХНОЛОГІЇ ЯК ЧИННИК ПСИХІЧНОГО БЛАГОПОЛУЧЧЯ ДОШКІЛЬНИКА
Ключові слова:
здоров’я, здоров’язберігаючі технології, фізичний та психічний розвиток, дошкільникАнотація
Проаналізовано проблему ефективного використання здоров’язберігаючих технологій у практиці дошкільного виховання, розкрито сутність традиційних та інноваційних засобів фізкультурно-оздоровлювальної роботи в ДНЗ, зроблено висновки, що період дошкільного дитинства найбільш сенситивний та ефективний для формування здорової особистості.
Посилання
Андрющенко Т. Туризм – нетрадиційна форма оздоровлення / Т. Андрющенко // Дошкільне виховання. – 2007. – № 7. – С. 24–25.
Андрющенко Т.К. Формування ціннісного ставлення до власного здоров’я в дітей старшого дошкільного віку: дис. … канд. пед. наук: 13.00.08 / Тетяна Костянтинівна Андрющенко. – К., 2007. – 258 с.
Богініч О. Фізичне виховання дошкільників засобами гри: навч.- метод. посібник / О. Богініч. – К.: Шк. світ, 2007. – 120 с.
Великий тлумачний словник / гол. ред. В.Т. Бусел. – К., 2005. – 1728 с.
Гаращенко Л. Здоров’язбережувальні технології фізичного виховання дітей дошкільного віку: реалії та перспективи / Л. Гаращенко // Вісник Інституту розвитку дитини. Вип. 9. Серія: Філософія, педагогіка, психологія: збірник наукових праць. – К.: Видавництво Національного педагогічного університету ім. М.П. Драгоманова, 2010. – 157 с.
Вільчковський Е.С. Теорія і методика фізичного виховання дітей дошкільного віку: навч. посібник / Е.С. Вільчковський, О.І. Курок. – [2-ге вид., перероб. і доп.]. – Суми: Університетська книга, 2004; 2005. – 428 с.
Дубогай А.Д. Психолого-педагогические основы формирования здорового образа жизни школьников младших классов: автореф. дис. на соискание учен. степени д-ра пед. наук: спец. 13.00.01 / Александра Дмитриевна Дубогай. – К., 1991. – 34 с.
Кононко О.Л. Субсфера «Я – фізичне»; Субсфера «Я – психічне» / О.Л. Кононко // Коментар до Базового компонента дошкільної освіти в Україні. – К.: Дошкільне виховання, 2003. – 243с.
Московченко О.Н. Оптимизация физических нагрузок на основе индивидуальной диагностики адаптивного состояния у занимающихся физической культурой и спортом (с применением компьютерных технологий): автореф. дис. на соискание учен. степени докт. пед. наук / О.Н. Московченко. – М., 2008. – 62 с.
Ніколаєнко В.М. Фізкультурні хвилинки для малої дитинки / В.М. Ніколаєнко. – Х.: Вид. Група «Основа», 2010. – 96 с. (Дошкільний навчальний заклад. Ігри. Свята. Розваги).
Обиденна В. Комплексний підхід до оздоровлення / В. Обиденна, А. Проненко // Дошкільне виховання. – 2010. – № 2. – С. 15–17.
Пєхарєва С.В. Формування здорового способу життя у дітей дошкільного віку / С.В. Пахарєва // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. – Харків, 2012. – № 1. – С. 84–89.
Тукач І.І. Формування основ відповідального ставлення дошкільників до здоров’я як психолого-педагогічна проблема / І.І. Тукач // Науковий вісник Волинського національного університету ім. Лесі Українки. – РОЗДІЛ V. Соціальна педагогіка. Педагогічні науки. – 2010. – № 23. – С. 257–261.
Шавровська В. Анімалотерапія – оздоровлення і психологічна допомога дитині / В. Шавровська, Н. Шавровська // Дошкільне виховання. – 2012. – № 6. С. 26–29.
Штим Т. Нетрадиційні методи фізкультурно-оздоровчої роботи / Т. Штим // Палітра педагога. – 2008. – № 6. – С. 17–20.