ДОМІНУЮЧІ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ЧИННИКИ АДАПТАЦІЇ СТУДЕНТІВ ПЕРШИХ КУРСІВ ДО НАВЧАННЯ У ВИЩІЙ ШКОЛІ
Ключові слова:
адаптація студентів, психологічно-педагогічні чинники адаптації, фактори, критерії та показники адаптаціїАнотація
Здійснено емпіричне дослідження домінуючих психолого-педагогічних чинників адаптації студентів перших курсів до навчального процесу у ВНЗ. Подано результати кореляційного, порівняльного та факторного аналізу отриманих емпіричних даних. Сформульовано рекомендації щодо формування психолого-педагогічного супроводу студентів перших курсів.
Посилання
Гура С.А. Організаційно педагогічні умови адаптації майбутніх інженерів-педагогів: дис. … наук. ступеня канд. педагог. наук: спец.
00.04 «Теорія і методика професійної Освіти / С.А. Гура; Харківський державний університет ім. Г.С. Сковороди. – Харків, 2004. – 24 с.
Гущина Е. В. Психологические особенности эмоциональных состояний студентов на этапе адаптации к ВУЗу / Е. В. Гущина // Научная мысль Кавказа. Северокавказский научный центр Высшей школы. Спецвыпуск 8. – 2006. – С. 84–87.
Жигайло Н. Психологічні проблеми адаптації студентів-першокурсників і шляхи їх вирішення / Н. Жигайло // Педагогіка і психологія професійної освіти. – 2004. – № 4. – С. 107–112.
Редько Л.Л. Психолого-педагогическая поддержка адаптации студентов-первокурсников в вузе: учебное пособие / Л.Л. Редько, Ю.А. Лобейко. – Москва: Илекса, 2008. – 296 с.
Смирнов С.Д. Индивидуальности студента и преподавателя как факторы построения эффективного учебно-воспитательного процесса / С. Д. Смирнов // Вестн. Моск. Ун-та. Сер. 20. Педагогическое образование. – 2008. – № 3. – С. 57–62.