АКМЕОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ПРОФЕСІЙНОГО СТАНОВЛЕННЯ ПРАКТИЧНИХ ПСИХОЛОГІВ
Ключові слова:
акме, акмеологічна культура, професійний розвиток, компетентність, компетенція, андрагогікаАнотація
Зауважено, що професійне становлення особистості зумовлюється розвитком акмеологічної культури суб’єкта, котра є акмеологічною детермінантою ефективності навчання. Аргументовано, що реалізація акмеологічного підходу та опертя на андрагогічні принципи забезпечує індивіду можливості досягти індивідуального, особистісного, професійно-діяльнісного ступеня зрілості, сформувати спрямованість до найбільш продуктивного прояву своїх якостей в інтересах власного професійного розвитку та соціального запиту суспільства.
Посилання
Безрукова В. С. Педагогика. Проективная педагогика: учебник для индустриально-педагогических техникумов и для студентов инженерно-педагогических специальностей / В. С. Безрукова. – Екатеринбург: Деловая книга, 1999 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://pedlib.ru/Books/ 5/0249/5_0249-90.shtml
Бодалев А. А. Вершина в развитии взрослого человека: характеристики и условия достижения / А. А. Бодалев. – М.: Флинта-Наука, 1998. – 168 с.
Гуревич К. М. Проблемы дифференциальной психологии: избр. психол. тр. / К. М Гуревич. – М.: Ин-т практ. психологии; Воронеж: МОДЭК, 1998. – 379 c.
Демкина Е. В. Современные подходы к профессиональному воспитанию личности будущего специалиста в условиях образовательного процесса / Е. В. Демкина // Вестник Адыгейского государственного университета. Серия: Педагогика и психология. – 2011. – Вып. 3. – С. 35–41.
Деркач А. А. Акмеология: учебное пособие / А. А. Деркач, В. Г. Зазыкин. – СПб.: Питер, 2003. – 256 с.
Деркач А. А. Методология и стратегия акмеологического исследования / А. А. Деркач, Г. С. Михайлов. – М.: МПА, 1998. – 148 с.
Эсер Э. Ф. Проблемы профессионально-педагогической компетентности и профессионально-личностного роста / Э. Ф. Эсер, О. Н. Шахматова [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://referatcollection. ru/45538.html
Змеев С. И. Основы андрагогики: учеб. пособие для вузов / С. И Змеев. – М.: Флинта; Наука, 1999. – 152 c.
Карандашев В. Н. Квалификационные работы по психологи / В. Н. Карандашев. – М.: Смысл, 2002. – 80 с.
Климов Е. А. Психология профессионального самоопределения. учеб. пособие для студ. высш. пед. учеб. заведений / Е. А. Климов. – М.: Академия, 2004. – 304 с.
Кудрявцев Т. В. Психология профессионального обучения и воспитания: учебное пособие / Т. В. Кудрявцев. – М.: Моск. энерг. ин-т, 1985. – 108 с.
Кузьмина Н. В. Предмет акмеологии / Н. В. Кузьмина. – CПб.: Политехника, 2002. – 189 с.
Панок В. Г. Практична психологія. Теоретико-методологічні засади розвитку: монографія / В. Г. Панок. – Чернівці: Технодрук, 2010. – 486 с.
Шадриков В. Д. Проблемы системогенеза профессиональной деятельности / В. Д. Шадриков. – М.: Логос, 2007. – 192 c.
Шиянов Е. Н. Гуманизация образования в профессиональной подготовки учителя: учебное пособие / Е. Н. Шиянов. – М.: Ставрополь, 1991. – 180 с.
[Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://znaimo.com.ua/