СТУДЕНТСЬКИЙ ВІК ЯК ПЕРІОД ПІДВИЩЕННЯ КОНФЛІКТНОСТІ: ТЕОРЕТИЧНИЙ АНАЛІЗ
Ключові слова:
студентство, конфліктність, психологічні особливостіАнотація
Проведено теоретичний аналіз вітчизняних і зарубіжних наукових досліджень, що стосуються підвищення конфліктності у студентському віці. З’ясовано, що вияви конфліктності є доволі характерними для студентського віку, однак вони є ситуативними й мінливими. Констатовано, що обов’язок кожної ланки суспільної системи, зокрема вищої школи, – активно боротися з виявами конфліктності, ґрунтуючись насамперед на даних досліджень психологічної науки.
Посилання
Няньчур М. Конфлікт як проблема сьогодення / М. Няньчур // Студентський науковий вісник. – 2002. – № 5. – С. 249–251.
Боднар Є. Б. Соціально-психологічні особливості студентської молоді / Є. Б. Боднар [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://naub.org.ua
Ананьев Б. Г. Человек как предмет познания / Б. Г. Ананьев. – СПб.: Питер, 2001. – 288 с.
Гамезо М. В. Возрастная и педагогическая психология: учеб. пособие для студентов всех специальностей педагогических вузов / М. В. Гамезо, Е. А. Петрова, Л. М. Орлова. – М.: Педагогическое общество России, 2003. – 512 с.
Крайг Г. Психология развития / Г. Крайг, Д. Бокум. – СПб.: Питер, 2005 – 940 с.
Бестужев-Лада И. В. Молодость и зрелость: размышления о некоторых социальных проблемах молодежи / И. В. Бестужев-Лада. – М.: Политиздат, 1984. – 207 с.
Середницька І. Стресостійкість як спосіб попередження конфліктів у студентської молоді / І. Середницька // Педагогічна думка. – 2005. – № 4. – С. 20–24.
Основы педагогики и психологии высшей школы / под ред. А. В. Петровского. – М., 1986. – 303 с.
Смирнов С. Д. Педагогика и психология высшего образования: от деятельности к личности: учеб. пособие для студ. высш. пед. учебн. заведений / С. Д. Смирнов. – М.: Академия, 2001. – 304 с.
Петровский А. В. Психология: учебник для студ. высш. пед. учеб. заведений / А. В. Петровский, М. Г. Ярошевский. – 2-е изд., стереотип. – М.: «Академия»; Высшая школа, 2001. – 225 с.
Абрамова Г. С. Возрастная психология / Г. С. Абрамова. – М.: Академический Проект; Екатеринбург: Деловая книга, 2003. – 704 с.
Фрейджер Р. Личность: Теории, експерименты, упражнения / Р. Фрейджер, Д. Фейдимен. – СПб.: Пройм-ЕВРОЗНАК, 2001. – 864 с.
Щотка О. П. Вікова психологія дорослої людини / О. П. Щотка. – Ніжин, 2001. – 194 с.
Шебанова С. Г. Анализ образа «Я» в исследовании феномена агрессии у студентов / С. Г. Шебанова // Практична психологія та соціальна робота. – 1999. – № 1. – С. 31–34.