ЦІННОСТІ ТА СМИСЛИ ЯК ОБ’ЄКТ САМОРЕГУЛЯЦІЇ НА ЕТАПІ ПРОФЕСІЙНОГО СТАНОВЛЕННЯ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ

Автор(и)

  • І. М. Галян

Ключові слова:

цінності, смисли, парадигма, професіоналізм, аксіологічна компетентність, ціннісно-смислова саморегуляція, психологія саморегуляції

Анотація

Розкрито питання можливості цілеспрямованого впливу на процес становлення і розвитку цінностей та смислів майбутніх педагогів. Констатовано, що майбутні педагоги повинні орієнтуватися на парадигму смислового збагачення освітнього простору завдяки удосконаленню системи пошуку знань, набуття умінь та навичок, їх засвоєння і застосування у житті. Наголошено на важливості ціннісно-смислової саморегуляції для комфортного входження майбутнього педагога у психолого-педагогічну реальність.

Посилання

Щербакова Т. Н. Психологическая компетентность учителя: содержание, механизмы и условия развития / Т. Н. Щербакова. – Ростов н/Д.: Изд-во Рост. ун-та, 2005. – 320 с.

Фонарев А. Р. Психологические особенности личностного становления профессионала / А. Р. Фонарев. – М.: Изд-во Московского психолого-социального института; Воронеж: НПО «МОДЕК», 2005. – 560 с.

Новожилова В. Ю. Динамика смысловой сферы педагогов высшей школы с разной профессиональной направленностью: автореф. дисс. на соиск. уч. степ. канд. психол. наук: 19.00.03 / В. Ю. Новожилова; Дальневост. гос. ун-т путей сообщ. – Хабаровск, 2008. – 25 с.

Батракова С. Н. Проблема самосознания учителя как «человека культуры» / С. Н. Батракова // Мир психологии. – 2002. – № 2. – С. 148–158. 5. Миронова М. Н. Личностно-смысловые детерминанты развития профессионализма педагога: дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / М. Н. Миронова; Ин-т психол. им. Л. С. Выготского. – М., 2002. – 227 c.

Зотова Н. Е. Формирование смысловой сферы личности педагога (на материале изучения дисциплин психол.-пед. цикла в физкультур. вузе): дис. ... канд. пед. наук: 13.00.08 / Н. Е. Зотова; Волг. гос. пед. ун-т. – Волгоград, 1998. – 173 с. 7. Харин С. С. Искусство психотренинга. Заверши свой гештальт / С. С. Харин. – Минск: Изд. В. П. Ильин, 1998. – 352 с.

Леонова А. Б. Функциональные состояния человека в трудовой деятельности / А. Б. Леонова, В. И. Медведев. – М.: Изд-во Моск. ун-та, 1981. – 98 с.

Вульфов Б. З. Педагогика рефлексии. Взгляд на профессиональную подготовку учителя / Б. З. Вульфов, В. Н. Харькин. – М.: ИЧП «Изд-во Магистр», 1995. – 112 с.

Осухова Н. Г. Между «Я» и «Мы»: психологический тренинг само-познания и самовыражения учителя: учебное пособие к спецкурсу / Н. Г. Осухова. – Астрахань: Астраханский педагогический ин-т, 1995. – 120 с.

Кочюнас Р. Основы психологического консультирования / Р. Кочюнас. – М.: Академический проект, 1999. – 240 с.

Митина Л. М. Психология профессионального развития учителя / Л. М. Митина. – М.: Флинта, 1998. – 200 с.

Савош Г. П. Особистісно орієнтоване виховання – нова освітня філософія / Г. П. Савош // Вища освіта України. – 2006. – № 1, додаток. – С. 29–34.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-04