РЕАЛІЗАЦІЯ МОДЕЛІ ПСИХОЛОГІЧНОГО СУПРОВОДУ РОЗВИТКУ ТА СТАНОВЛЕННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ В УМОВАХ ЗВО
Ключові слова:
модель психологічного супроводу, професійна ідентичність, професійна рефлексія, особистісне зростання, самовизначення, самоактуалізаціяАнотація
Висвітлено результати реалізації моделі психологічного супроводу розвитку та становлення професійної ідентичності майбутніх педагогів. Завдяки результатам формувального експерименту підтверджено ефективність впровадження моделі психологічного супроводу розвитку та становлення професійної ідентичності майбутніх педагогів. Додведено, що сформованість показників педагогічної ідентичності є аргументом на користь необхідності систематичного та цілеспрямованого впровадження моделі психологічного супроводу професійної ідентичності майбутнього педагога серед студентів педагогічних закладів вищої освіти.
Посилання
Березина Т. С. Становление профессиональной идентичности педагога. Педагогическое образование и наука. 2008. № 7. С. 24–27.
Иванова Н. Л. Профессиональная идентичность в социально-психологических исследованиях. Вопросы психологии. 2008. № 1. С. 89.
Жигинас Н. Этапы формирования профессиональной идентичности педагога. Высшее образование в России. 2007. № 8. С. 121–122.
Лукіянчук А. М. Модель розвитку професійної ідентичності майбутніх педагогів. Проблеми сучасної психології: зб. наук. праць / за ред. С. Д. Максименка. Вип. 7. К., 2010. С. 370–380.
Павлюк М. М. Розвиток професійної ідентичності педагога як чинник попередження дезадаптації школярів. Проблеми загальної та педагогічної психології: зб. наук. праць / за ред. С. Д. Максименка. Т. XI. Ч. 6. К., 2009. С. 318–327.
Поваренков Ю. П. Психологическое содержание профессионального становления человека. М.: Изд-во УРАО, 2002. 160 с.
Родыгина У. С. Психологические особенности профессиональной идентичности студентов. Психологическая наука и образование. 2007. № 4. С. 39–48.
Шнейдер Л. Б. Профессиональная идентичность: теория, эксперимент, тренинг: учебное пособие. М.; Воронеж, 2004. С. 354–366.