ІНТЕГРАЦІЯ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ В СИСТЕМИ ЕКСТРЕНОЇ ДИСПЕТЧЕРИЗАЦІЇ НАЦІОНАЛЬНОЇ ПОЛІЦІЇ УКРАЇНИ
DOI:
https://doi.org/10.32782/2311-8040/2025-2-5Ключові слова:
штучний інтелект, система екстреної диспетчеризації, Національна поліція України, алгоритми машинного навчання, безпека даних, оптимізація ресурсівАнотація
Непрості реалії сьогодення нашої держави спонукають нас до швидкісного темпу інтеграції сучасних технологій. В умовах сучасного розвитку технологій використання штучного інтелекту стає важливим елементом у багатьох галузях, включаючи правоохоронні органи та систему екстреної диспетчеризації. Система екстреної диспетчеризації є критично важливим компонентом роботи поліції, оскільки вона безпосередньо впливає на ефективність реагування на надзвичайні ситуації. Національна поліція України нині використовує традиційні методи, що передбачають участь людини в процесі обробки запитів. Інтеграція штучного інтелекту у систему диспетчеризації Національної поліції України дозволить не тільки підвищити швидкість обробки запитів, але й забезпечити більш точне розподілення ресурсів, оптимізуючи прийняття рішень у реальному часі. Екстрена диспетчеризація Національної поліції України є важливою ланкою у забезпеченні безпеки громадян, тому дослідження, удосконалення та інтеграція такої системи вважаються пріоритетом. У цій статті були досліджені зміни у технологічній сфері, в результаті яких було знайдено ефективні шляхи для впровадження штучного інтелекту, що може істотно поліпшити оперативність і точність в обробці запитів, зменшити час реагування та підвищити загальну ефективність роботи правоохоронних органів. У статті також розглядаються успішні приклади інтеграції штучного інтелекту в екстрену диспетчеризацію в інших країнах, що можуть стати основою для подальших розробок в Україні. Україна як держава, що переживає війну зі сторони російської федерації, розуміє важливість адекватного використання допоміжної сили захисту у вигляді штучного інтелекту. Під час дослідження цього питання з’ясувалось, що така технологія в останні десятиліття активно впроваджується у різні галузі, і однією з найбільш перспективних сфер його застосування є правоохоронні органи, зокрема система екстреної диспетчеризації. В Україні система екстреної диспетчеризації Національної поліції нині працює на основі традиційних технологій, однак впровадження новітніх інновацій, зокрема штучного інтелекту, має потенціал для значного підвищення ефективності роботи та оперативності реагування на надзвичайні ситуації. Це дослідження спрямоване на вивчення можливостей інтеграції штучного інтелекту у систему екстреної диспетчеризації поліції України, а також визначення основних проблем і бар’єрів, які можуть виникнути у разі впровадження таких технологій.
Посилання
Мамедова Е.А., Войтушенко O.І. Новий рубіж поліцейської діяльності. Засади використання штучного інтелекту Національної поліції України. Міжнародний досвід. Центральноукраїнський вісник права та публічного управління. 2024. № 4. С. 51–56. https://doi.org/10.32782/cuj-2024-4-7.
«Штучний інтелект чи машинне навчання? В чому різниця». 2024. URL: https://www.zfort.com.ua/blog/shtuchnii-intelekt-chi-mashinne-navchannya-v-chomu-riznicya (дата звернення: 20.03.2025).
Матуєлене С., Шевчук В., Балтрунене Ю. Штучний інтелект в діяльності органів правопорядку та юстиції: вітчизняний та європейський досвід. Теорія та практика судової експертизи і криміналістики. 2022. Том 29. № 4. С. 12–46. https://doi.org/10.32353/khrife.1.2022.02.
Шепеленко Д., Прокопов С. Штучний інтелект у сфері інформаційного забезпечення Національної поліції. Міжнародна та національна безпека: теоретичні і прикладні аспекти : матеріали VІІІ Міжнародної науково-практичної конференції (ДДУВС, 15.03.2024). Частина ІІ. 2024. С. 393–394. https://doi.org/10.31733/15-03-2024/2/393-394.
Баранов О.А. Визначення терміна «штучний інтелект». Інформація і право. 2023. № 4. С. 32–49.
Бугера О.І. Штучний інтелект та запобігання злочинності: досвід США. Прикарпатський юридичний вісник. 2023. № 4. С. 99–102.