ГОСПОДАРСЬКО-ПРАВОВА ХАРАКТЕРИСТИКА КОНКУРЕНТНИХ ПЕРЕВАГ ЯК ЧИННИКА ПЛАТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2311-8040/2025-3-3

Ключові слова:

конкурентні переваги, конкурентна позиція, підприємство, суб’єкт господарювання, платоспроможність, конкуренція, господарська діяльність, господарське законодавство

Анотація

Стаття присвячена виокремленню та загальній характеристиці конкурентних переваг підприємства, які дозволяють йому займати стабільно високе положення на ринку серед інших конкурентів.Доведено, що господарсько-правовий аспект є невід’ємною частиною формування та підтримки конкурентної позиції підприємства, а її аналіз, знання, розуміння та ефективне використання через відповідні правові норми дає змогу підприємству не лише уникнути проблем, як правило, фінансово-економічного характеру, а й активно створювати та захищати свої власно-індивідуальні конкурентні переваги на ринку. Також господарсько-правовий аспект конкурентної позиції стосується того, як норми господарського права, державне регулювання економічно-господарських процесів та судова практика впливають на здатність підприємства конкурувати, формувати свої переваги та захищати їх, адже саме ця взаємодія між бізнес-стратегією та правовим полем, у якому вона реалізується, опосередковується ключовими господарсько-правовими чинниками, які істотно впливають на конкурентну позицію.Надано визначення конкурентної позиції підприємства як його відносної переваги над конкурентами на ринку, що дозволяє йому ефективніше задовольняти потреби споживачів, отримувати більший прибуток та забезпечувати сталий розвиток. Вона визначається багатьма чинниками: якістю продукції / послуг, ціновою політикою, інноваціями, ефективністю управління, маркетингом, репутацією тощо.Визначено, що основним складником стабільної конкурентної позиції виступає конкурентоспроможність, яка узагальнює переваги підприємства на внутрішньому та міжнародному ринках, що безпосередньо впливає на успішність створення і функціонування суб’єктів та взагалі на стан та ефективно прибутковий розвиток ринкового механізму в цілому.

Посилання

Саєнко М. Г. Стратегія підприємства : підручник. Тернопіль : Вид-во «Економічна думка», 2006. 390 с.

Пуліна Т. В. Визначення конкурентної позиції металургійного підприємства на світовому ринку металургійної продукції. Науковий вісник НЛТУ України. 2015. Вип. 25.1. С. 230–238.

Швидка Т. І. Конкурентні переваги у процедурі банкрутства як спосіб підвищення конкурентоспроможності національної економіки. Юридичний науковий електронний журнал. 2024. № 1. С. 221–224.

Василенко В. А. Аспекти формування конкурентних позицій підприємств в сучасних умовах. Проблеми системного підходу в економіці : зб. наук. праць. Київ : НАУ, 2014. Вип. 47. С. 36–40.

Буряченко О. В., Ткачук Л. М., Коваль Н. О. Конкурентоспроможність як визначальний показник ефективності діяльності підприємства. Економіка та суспільство. 2021. Вип. 32. URL: https://economyandsociety.in.ua/

Герасимова В. О., Рєзанов Е. О. Конкурентоспроможність підприємства: сутність та фактори впливу в сучасних умовах. Економічний простір. 2020. № 154. С. 93–97.

Партута Т. О., Фесенко Т. В. Конкурентоспроможність підприємства та механізм її забезпечення. Інвестиції: практика та досвід. 2012. № 12. С. 91–96.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-10-27