ФОРМУВАННЯ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ МАЙБУТНІХ ПСИХОЛОГІВ ШЛЯХОМ ВИВЧЕННЯ ДИСЦИПЛІНИ «МАТЕМАТИЧНІ МЕТОДИ У ПСИХОЛОГІЇ»

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2311-8458/2023-1-2

Ключові слова:

жорсткі навички (Hard Skills), м’які навички (Soft Skills), критичне мислення, математичні методи в психології, професійні компетентності, студенти-психологи.

Анотація

Анотація. У статті висвітлено особливості формування «soft & hard skills» (м’яких та жорстких навичок) у студентів-психологів, зокрема критичного мислення. Встановлено, що якщо раніше від працівника вимагалось вправне виконання поставлених завдань, відповідальне ставлення до професійних обов’язків та інше. То на сьогодні є потреба у фахівцях, які володіють системним, цілісним підходом до вирішення будь- яких як професійних, так і міжособистісних проблем. Саме тому сучасні університети для підготовки якісних кадрів повинні удосконалювати свої можливості, впроваджувати інноваційні методи навчання, застосовувати новітні технології. Описано основні форми та методи викладання дисципліни «математичні методи в психології», які повною мірою забезпечують розвиток необхідних професійних компетентностей, зокрема формування критичного мислення у студентів-психологів. Мета статті – встановити роль навчальної дисципліни «математичні методи в психології» у формуванні критичного мислення студентів-психологів. Матеріали та методи. Для діагностики рівня критичного мислення нами було використано тест критичного мислення американського автора Л. Старкі в адаптації О. Л. Луценко. Обробка результатів здійснювалась за допомогою статистичного пакета для соціальних наук IBM SPSS Statistics 20.0. Результати дослідження. У дослідження взяли участь 137 студентів третього курс, освітньої- професійної програми «Психологія» Львівського державного університету внутрішніх справ. На основі проведеного дослідження нами було статистично підтверджено отримані зміни, зокрема, у показниках високого рівня (p<0,001), дуже високого (p<0,01), середнього (p<0,05), низького (p<0,01) та дуже низького (p<0,01). Висновки. Загалом, можемо зробити висновки, що викладання дисципліни «Математичні методи в психології» формує низку навичок, зокрема такі як: самокритичність, узагальнення отриманої інформації та її критичне переосмислення, що повною мірою забезпечує розвиток критичного мислення у студентів-психологів.

Посилання

Вавринів О. Організація та проведення психологічних і соціально-психологічних досліджень : практичний посібник. ЛьвДУВС, 2023. 116 с.

Chatfield T. Critical Thinking : Your Guide to Effective Argument, Successful Analysis and Independent Study. London : SAGE Publications Ltd, 2022. 100 p.

M. Sweet, L.-K. Michaelsen. Team-Based Learning in the Social Sciences and Humanities: Group Work that Works to Generate Critical Thinking and Engagement Taylor & Francis, 2023 . 330 р.

Novais, A.S.d., Matelli, J.A. & Silva, M.B. Fuzzy Soft Skills Assessment through Active Learning Sessions. Int J Artif Intell Educ, 2023. 1–37 p. URL: https://doi.org/10.1007/s40593-023-00332-7

Purwanto A. Effect of Hard Skills, Soft Skills, Organizational Learning and Innovation Capability on Islamic University Lecturers’ Performance. Systematic Reviews in Pharmacy, Vol 11, 2020. Р. 556–569.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-10-26