СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ МІЖОСОБИСТІСНОЇ ВЗАЄМОДІЇ В СИСТЕМІ ВЧИТЕЛЬ–УЧЕНЬ
Ключові слова:
взаємодія, спілкування, комунікативно-перцептивні процеси, соціальна роль, самовдосконалення, взаємовплив, система «вчитель-учень»Анотація
У статті розкриваються соціально-психологічні особливості взаємодії в системі «вчитель-учень». Зазначається, що спрямованість учителя на себе і на інших, наявність у нього тих чи інших властивостей особистості може забезпечити продуктивність педагогічного спілкування, а також вплинути на характер міжособистісних контактів.
Посилання
Андреева Г.М. Зарубежная социальная психология ХХ столетия: теоретические подходы / Г.М. Андреева, Н.Н. Богомолова, Л.А. Петровская. – М., 2001.
Бодалев А.А. Личность и общение / А.А. Бодалев. – М.: Педагогика, 1995. – 328 с.
Волкова Е.Н. Субъектность педагога: теория и практика: автореф. дисс. на соискание ученой степени канд. психол. наук: спец. 19.00.07 – «Педагогика и возрастная психология» / Е.Н. Волкова. – М., 1998. – 41 с.
Кан-Калик В.А. Педагогическое общение как предмет теоретического и прикладного исследования / В.А. Кан-Калик, Г.А. Ковалев // Вопросы психологии. – 1990. – № 4. – С. 9–16.
Коломинский Я.Л. Изучение педагогического взаимодействия / Я.Л. Коломинский // Советская педагогика. – 1991. – № 10.
Кондратьева С.В. Понимание учителем личности учащегося / С.В. Кондратьева // Вопросы психологии. – 1980. – № 5. – С. 143–148.
Мясищев В.Н. Психология отношений / В.Н. Мясищев; под ред. А.А. Бодалева. – М.: Изд-во «Институт практической психологии»; Воронеж: НПО «МО-ДЭК», 1995. – 356 с.
Обозов Н.Н. Психология межличностных отношений / Н.Н. Обозов. – Л.: ЛГУ, 1990. – 240 с.
Patterson C.H. Foundation for a theory of instruction & education psychology / C.H. Patterson. – N.Y., 1877. – 346 p.
Kohlberf L. Moral stages moralization: the cognitive development & behavior. Theory, research issues / L. Kohlberf. – N.Y., 1976. – P. 13–19.