ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ВПЛИВУ ЧИННИКІВ ПРОФЕСІЙНОГО СЕРЕДОВИЩА НА ЗДОРОВ’Я ПЕДАГОГА
Ключові слова:
здоров’я, професійне здоров’я, професійна активність, втома, педагог, професійна діяльністьАнотація
Стаття присвячена проблемі впливу чинників професійного педагогічного середовища на особистість вчителя, його психологічне самопочуття та стан здоров’я. Проаналізовано особливості негативного впливу основних сфер професійного середовища на незадовільний психо-емоційний стан педагога. Виділено основні особистісні типи відповідно до поведінки та переживань, зумовлених педагогічною діяльністю. Виокремлено фактори професійної педагогічної діяльності, що порушують гармонійний розвиток особистості вчителя та впливають на низькі показники здоров’я.
Посилання
Бодров В. А. Психология профессиональной пригодности: учебное пособие для ВУЗов / В. А. Бодров. – М.: ПЕР СЭ, 2001. – 511с.
Васильева О. С. Психология здоровья человека: эталоны, представления, установки / О. С. Васильева, Ф. Р. Филатов. – М.: Академия, 2001. – 352 с.
Дмитриева Н. Б. Психология здоровья личности: учебное пособие / Н. Б. Дмитриева. – Казань: ТГГПУ, 2010. – 239 с.
Никифоров Г. С. Психология здоровья: учебное пособие / Г. С. Ниифоров. – СПб.: Питер, 2002. – 385 с.
Майтак Т. М. Педагогічна діяльність як фактор формування професійної деформації особистості вчителя / Т. М. Майтак // Актуальні проблеми психології в закладах освіти: збірник наукових праць. – Кривий Ріг: Видавничий дім, 2012. – С. 177–181.
Маклаков А. Г. Общая психология / А. Г. Маклаков. – СПб: Питер, 2001 – 592 с.
Маркова А. К. Психология профессионализма / А. К. Маркова. – М.: Мысль, 1996. – 329 с.
Мешко Г. Педагогічна діяльність як детермінанта професійного здоров’я вчителя / Г. Мешко // Освіта регіону. Український науковий журнал. – 2012. – № 3. – С. 327–328.
Практикум по психологии состояний / под. ред. А. О. Прохорова. – М.: Книга Центр, 2004. – 480 с.
Яковлєв Б. П. Психическая загрузка, деятельность и здоровье человека / Б. П. Яковлев // Педагогическое образование и наука. – 2003. – № 3. – С. 52–60.