ДІДЖИТАЛІЗАЦІЯ ПОСЛУГ СЕРВІСНИХ ЦЕНТРІВ МВС ТА ЇХ ПОПУЛЯРИЗАЦІЯ КОМУНІКАЦІЙНИМИ ПІДРОЗДІЛАМИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2311-8040/2025-3-9

Ключові слова:

діджиталізація, цифровізація, цифрова трансформація, комунікація, інформаційно-комунікаційні підрозділи, система сервісних центрів МВС, соціальні мережі, громадськість, зворотний зв’язок, прозорість

Анотація

У статті досліджено питання ролі та завдання інформаційно-комунікаційних підрозділів сервісних центрів МВС в умовах інформування громадськості про наявні державні послуги. Встановлено, що в умовах глобальної інформатизації суспільства цифрова трансформація посідає ключове місце для забезпечення ефективного діалогу громадськості з владою, а також відкритої та прозорої діяльності державних інституцій. У статті проаналізовано актуальні нормативно-правові акти, що регулюють процеси цифрової трансформації в публічному управлінні та формування інформаційної політики загалом. Досліджено, що онлайн-послуги сервісних центрів МВС в умовах цифрової трансформації стали одним із ключових елементів сучасного державного управління. З’ясовано, що комунікаційні підрозділи виступають ефективним каналом зв’язку й інформування громадськості про надання адміністративних послуг системи сервісних центрів МВС і діють відповідно до встановлених нормативно-правових актів. Визначено, що різні канали комунікації, а особливо соціальні мережі, на сьогодні відіграють ключову роль у забезпеченні оперативного й доступного широкій аудиторії поширення інформації, сприяють підвищенню прозорості та відкритості влади до суспільства. У статті досліджено питання ролі діджиталізації та електронних сервісів у державному секторі, що здійснює забезпечення громадян адміністративними послугами. Визначено поняття діджиталізації, запропоновано власне розуміння цього процесу й обґрунтовано доцільність застосування на практиці в органах державної влади. У дослідженні зроблено висновок, що цифрова трансформація є важливим критерієм інформатизації суспільства. Сучасні технології дають змогу автоматизувати процеси, мінімізувати людський фактор, таким чином зменшити можливі корупційні ризики та забезпечити рівний доступ громадян до адміністративних послуг.

Посилання

Гринчак Н. А., Синяков А. В. Цифрові комунікації в публічному управлінні: сутність, роль та вимоги до формування. Статистика України. 2023. № 3–4. С. 112–119. https://doi.org/10.31767/su.3-4 (102-103)2023.03-04.0941.

Про схвалення рекомендацій щодо викладення інформації суб’єктами владних повноважень у форматах, що забезпечують доступність її сприйняття : розпорядження Кабінету Міністрів України № 1046-р від 17 листопада 2023 року.

Про інформацію : Закон України від 02.11.1992 № 48.

Про затвердження Комунікаційної стратегії Міністерства внутрішніх справ України на 2024–2025 роки : наказ МВС України від 19.03.2024 № 175.

Редчук Р. О. Особливості використання соціальних мереж у публічному управлінні як сучасного каналу комунікації. Вчені записки ТНУ імені В. І. Вернадського. Серія: Публічне управління та адміністрування. 2022. № 1. С. 62–76. URL: https://www.pubadm.vernadskyjournals.in.ua/journals/2022/1_2022/13.pdf.

Костюков В., Мошнін А. А. Цифровізація публічних послуг як засіб боротьби з корупцією в Україні. Наукові праці Міжрегіональної академії управління персоналом. Політичні науки та публічне управління. 2024. № 4 (76). С. 66–70. URL: https://journals.maup.com.ua/index.php/political/article/view/4564/4872

Дубина М. В., Козлянченко О. М. Концептуальні аспекти дослідження сутності діджиталізації та її ролі в розвитку сучасного суспільства. Проблеми і перспективи економіки та управління. 2019. № 3. С. 21–32. URL: https://www.researchgate.net/publication/342127325_KONCEPTUALNI_ASPEKTI_DOSLIDZENNA_SUTNOSTI_DIDZITALIZACII_TA_II_ROLI_V_ROZVITKU_SUCASNOGO_SUSPILSTVA.

Разумей Г. Ю., Разумей М. М. Диджиталізація публічного управління як складник цифрової трансформації України. Публічне управління та митне адміністрування. 2020. № 2 (25). С. 139–145. URL: http://customs-admin.umsf.in.ua/archive/2020/2/27.pdf.

Про схвалення Концепції розвитку цифрової економіки та суспільства України на 2018–2020 роки та затвердження плану заходів щодо її реалізації : розпорядження Кабінету Міністрів України від 17 січня 2018 р. № 67-р URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/67-2018-%D1%80#Text.

Деякі питання цифрового розвитку : постанова Кабінету Міністрів України від 30 січня 2019 р. № 56. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/56-2019-%D0%BF#Text.

Деякі питання діяльності підрозділів з питань цифрового розвитку цифрових трансформацій і цифровізації центральних органів виконавчої влади та заступників керівників центральних органів виконавчої влади, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації : постанова Кабінету Міністрів України від 3 березня 2020 р. № 194. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/194-2020-%D0%BF#Text.

Чалабієва М. Р. Концепція «Держава у смартфоні» як форма реалізації новітньої тенденції діджиталізації державних послуг. Державне будівництво та місцеве самоврядування. Харків : Право, 2020. Вип. 40. С. 58–70. URL: https://journals.indexcopernicus.com/api/file/viewByFileId/1176581.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-10-27

Номер

Розділ

АДМІНІСТРАТИВНЕ ПРАВО І ПРОЦЕС; ФІНАНСОВЕ ПРАВО; ІНФОРМАЦІЙНЕ ПРАВО