ЕФЕКТИВНІ SMM-СТРАТЕГІЇ ТА ІНСТРУМЕНТИ В УПРАВЛІННІ СУЧАСНИМИ ПІДПРИЄМСТВАМИ
DOI:
https://doi.org/10.32782/2311-844X/2024-2-8Ключові слова:
соціальна мережа, маркетинг у соціальних мережах, SMM, SMM-стратегія, SMM-інструменти, контентАнотація
Метою дослідження є аналіз та узагальнення ефективних практик застосування SMM-стратегій та SMM-інструментів в управлінні передовими підприємствами власниками найдорожчих українських брендів. На основі спостереження за профілями ТОП-50 найдорожчих українських брендів у соціальних мережах та аналізу їхнього контенту визначено ефективні SMM-стратегії, зокрема: мультиплатформість; унікальність та адаптація контенту для кожної соціальної мережі з врахуванням її специфіки; творчі колаборації для просування не тільки з підприємствами суміжних галузей, але й непрямими конкурентами; самостійна модерація, що забезпечує пряму взаємодію з аудиторією; пріоритет органічного просування; інноваційні підходи до SMM-інструментів. Завдяки аналізу контент-маркетингу успішних підприємств як основного інструмента SMM, визначено актуальні тренди формування контенту: якісний візуал; «ідейність», демонстрація соціальної відповідальності; емоційність, автентичність та «не ідеальність»; відмова від шаблонів; використання мемів; заохочення UGC (контенту, створеного користувачами). На основі аналізу експертних досліджень та висновків, визначено актуальні SMM-тренди: використання штучного інтелекту; формат коротких відео та live-контенту; партнерство з мікро- та наноінфлюенсерами; гейміфікація; 3D-дизайн, типографіка та візуальний сторітелінг; інтеграція E-commerce у соціальні мережі; фокус на збереження конфіденційності даних. Зроблено висновок про відслідковування трендів та переймання досвіду успішних підприємств для розроблення та реалізації стратегії маркетингової діяльності у соціальних медіа. Наукова новизна дослідження полягає в узагальненні кращих практик SMM в управлінні сучасними українськими підприємствами. Практичне значення одержаних результатів полягає у впроваджені узагальненого досвіду SMM передових українських брендів в управлінську практику, формулювання рекомендацій на його основі щодо розроблення та застосування SMM-стратегій та інструментів, прийняття маркетингових рішень у діяльності конкретних підприємств.
Посилання
Internet and social media users in the world 2024. Statista: веб-сайт. URL: https://www.statista.com/statistics/617136/digital-population-worldwide/ (дата звернення: 15.10.2024)
Рейтинг: Найпопулярніші соціальні мережі у світі та кому вони належать − UASpectr. Український спектр: веб-сайт. URL: https://uaspectr.com/2021/12/12/najpopulyarnishi-sotsialni-merezhi-u-sviti-2022/ (дата звернення: 15.10.2024).
Stelzner M. 2020 Social Media Marketing Industry Report. How Marketers Are Using Social Media to Grow Their Businesses. Social media examiner, 2020. 42 р. URL:https://iab.hu/wp-content/uploads/2020/06/IndustryReport-2020.pdf (дата звернення: 22.09.24).
Сметанюк О. А., Причепа І. В., Мосійчук В. В. Social media marketing (smm) в Україні: особливості та перспективи розвитку. Ефективна економіка. 2023. № 6. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=7943 (дата звернення: 28.09.2024)
Грищенко О. Ф., Нєшева А. Д. Соціальний медіа маркетинг як інструмент просування продукту підприємства. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2013. № 4. С. 86–98.
Віннікова І. І. , Гребньов М. Г., Пузанова О. Ю. Особливості використання інструментів SMM у маркетинговій діяльності українських підприємств Економічний вісник Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут». 2017. № 14. С. 275–280.
Савицька Н. Л. Маркетинг у соціальних мережах: стратегії та інструменти на ринку В2С. Маркетинг і цифрові технології. 2017. Т. 1, № 1. С. 20–33.
Топ-50 найдорожчих українських брендів: на першому місці «Нова пошта». The Village Україна: веб-сайт. URL: https://www.village.com.ua/village/city/city-news/344289-nova-poshta-vvazhaetsya-naydorozhchim-vidchiznyanim-brendom (дата звернення: 16.09.2024).
2024 Social Media Benchmarks – Download. Emplifi. Customer Experience & Social Media Marketing Software: веб-сайт. URL: https://emplifi.io/resources/insights/2024-social-media-benchmarks-report-download (дата звернення: 16.10.2024).
Головні тренди SMM 2024 року. Goit: веб-сайт. URL:https://goit.global/ua/articles/holovni-trendy-smm-roku/ (дата звернення: 10.09.2024)
SMM-тренди 2024: ТОП-8 актуальних тенденцій, які варто включити в стратегію. Webpromo: веб-сайт. URL: https://web-promo.ua/ua/blog/smm-trendi-2024-top-8-aktualnih-tendencij-yaki-varto-vklyuchiti-v-strategiyu/ (дата звернення: 16.10.2024).
Internet and social media users in the world 2024. Statista. Available at: https://www.statista.com/statistics/617136/digital-population-worldwide/ (accessed October 15, 2024).
Reitynh: Naipopuliarnishi sotsialni merezhi u sviti ta komu vony nalezhat – UASpectr. [Rating: The most popular social networks in the world and who owns them – UASpectr]. Ukrainskyi spektr: veb-sait [Ukrainian spectrum: website]. Available at: https://uaspectr.com/2021/12/12/najpopulyarnishi-sotsialni-merezhi-u-sviti-2022/ (accessed October 15, 2024). (in Ukrainian)
Stelzner M. 2020 Social Media Marketing Industry Report. How Marketers Are Using Social Media to Grow Their Businesses. Social media examiner, 2020. 42 р. Available at: https://iab.hu/wp-content/uploads/2020/06/IndustryReport-2020.pdf (accessed September 29, 2024).
Smetaniuk O. A., Prychepa I. V., Mosiichuk V. V. (2023) Social media marketing (smm) v Ukraini: osoblyvosti ta perspektyvy rozvytku. [Social media marketing (smm) in Ukraine: features and development prospects]. Efektyvna ekonomika. no 6. Available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=7943 (accessed September 28, 2024). (in Ukrainian)
Hryshchenko O. F., Niesheva A. D. (2013) Sotsialnyi media marketynh yak instrument prosuvannia produktu pidpryiemstva [Social media marketing as an instrument for promoting a company's product]. Marketynh i menedzhment innovatsii. No 4. P. 86–98. (in Ukrainian)
Vinnikova I. I., Hrebnov M. H., Puzanova O. Yu. (2017) Osoblyvosti vykorystannia instrumentiv SMM u marketynhovii diialnosti ukrainskykh pidpryiemstv [Features of using SMM tools in the marketing activities of Ukrainian] enterprisesEkonomichnyi visnyk Natsionalnoho tekhnichnoho universytetu Ukrainy «Kyivskyi politekhnichnyi instytut». no 14. p. 275–280. (in Ukrainian)
Savytska N. L. (2017) Marketynh u sotsialnykh merezhakh: stratehii ta instrumenty na rynku V2S [Social media marketing: strategies and tools on the V2S market]. Marketynh i tsyfrovi tekhnolohii. v. 1, no 1. p. 20–33. (in Ukrainian)
Top-50 naidorozhchykh ukrainskykh brendiv: na pershomu mistsi «Nova poshta». [Top 50 most expensive Ukrainian brands: Nova Poshta in first place]. The Village Ukraina: veb-sait. [The Village Ukraine: website]. Available at: https://www.village.com.ua/village/city/city-news/344289-nova-poshta-vvazhaetsya-naydorozhchim-vidchiznyanim-brendom (accessed September 16, 2024). (in Ukrainian)
2024 Social Media Benchmarks – Download. Emplifi. Customer Experience & Social Media Marketing Software. Available at: https://emplifi.io/resources/insights/2024-social-media-benchmarks-report-download (accessed September 16, 2024).
Holovni trendy SMM 2024 roku. [Main SMM trends of 2024]. Goit: veb-sait. [Goit: website]. Available at: https://goit.global/ua/articles/holovni-trendy-smm-roku/ (accessed September 10, 2024). (in Ukrainian)
SMM-trendy 2024: TOP-8 aktualnykh tendentsii, yaki varto vkliuchyty v stratehiiu. [SMM trends 2024: TOP-8 current trends that should be included in the strategy]. Webpromo: veb-sait. [Webpromo: website]. Available at: https://web-promo.ua/ua/blog/smm-trendi-2024-top-8-aktualnih-tendencij-yaki-varto-vklyuchiti-v-strategiyu/ (accessed October 16, 2024). (in Ukrainian)