ОСОБЛИВОСТІ АНАЛІЗУ ЕКОНОМІЧНОЇ ЕФЕКТИВНОСТІ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ
Ключові слова:
заклад вищої освіти, ефективність, фінансові показники, якісні показники, відносні показники, моніторингАнотація
Роз’яснено методичні підходи до вимірювання ефективності функціонування закладів вищої освіти. Визначено критерії вимірювання з увагою на міжнародний досвід аналізу освітнього процесу. Наведено особливості вимірювання ефективності ЗВО на основі параметрів аналізу внутрішнього середовища ЗВО та обґрунтовано необхідність врахування чинників зовнішнього середовища функціонування в Україні. Сформульовано методологічні основи вимірювання ефективності закладів вищої освіти з долученням комплексності оцінки показників внутрішнього та зовнішнього середовища ЗВО.
Посилання
Гринь А. М., Миндергасова О. С. Оценка эффективности управления учреждением ВПО на основе анализа роста его конкурентных преимуществ. Университетское управление: практика и анализ. 2013. № 2. С. 66–71.
Грищенко І. М., Цимбаленко Н. В., Нефедова Т. М. Підвищення ефективності діяльності вищих навчальних закладів як передумова забезпечення потреб ринку праці. Ринок праці та зайнятість населення. 2015. № 2. С. 32–35. 3. Софиенко М. Б. Эффективность высшего образования: между сво-бодой и необходимостью. Профессиональное образование в современном мире. 2016. Т. 6. № 2. С. 358–364.
Schifrin M. College Financial Grades: How Fit Is Your School? Forbes. 2017. URL: https://www.forbes.com/sites/schifrin/2017/08/02/2017-college-financial-grades-how-fit-is-your-school/#390dfce27d68.
Morse R. Weighing the Efficiency of Highly Ranked Universities. U.S.NEWS: Higher Education. 2013. URL: https://www.usnews.com/education/blogs/college-rankings-blog/2013/12/19/weighing-the-efficiency-of-highly-ranked-universities.
Порядок проведения мониторинга эффективности образовательных организаций высшего образования: утвержден Министерством образования и науки Российской Федерации от 13.03.2017. URL: http://stat.miccedu.ru/info/monitoring16/Prikaz_N_222_ot_13.03.2017.pdf.
Теоретико-методологічне обґрунтування ефективних фінансово-економічних моделей розвитку вищої школи: монографія / за заг. ред. І. М. Гри-щенка. – К., 2015. 236 с.
Каплан Р. С., Нортон Д. П. Сбалансированная система показателей. От стратегии к действию; пер. с англ. 2-е изд., испр. и доп. М.: ЗАО «Олимп-Бизнес», 2004. 320 с.
Матюх С. А. Соціальна та економічна ефективності діяльності вищих навчальних закладів. Вісник Хмельн. нац. ун-ту. 2013. № 5. Т. 1. С. 39–42.